Gå til innhold

Hvor mye sparer dere hver måned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor sparer dere? legger dere av penger eller setter dere dem i fond? bruker dere disse pengene? og hvor gamle er dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg setter av ca 1000-2000 kr i månen ettersom hva jeg har råd til.

har vært mye oppussing så det har blitt mange tusen der også. så ikke satt inn så mye de siste mnd.

jeg setter de på en annen konto jeg har. ordnet sparekonto.

jeg har de som nød-penger, hehe., hvis noe skulle skje med gutten min, eller noe annet som koster mange penger.

jeg er 20

Skrevet

1500,- BSU til meg, 1500,- BSU mannen, 500,- i fond til oss, og 1500,- i fond til lillegutt. 5000,- totalt blir vel det. Jeg er 29, mannen min er 27 :-)

Skrevet

1250 i bsu og 3000 i fond + noe til aksjer utenom

Skrevet

Vi har spart i BSU før...en meget smart sparing for deg mellom er det 24 og 34...om du skal ha lån på bolig.Men nå er den brukt til bolig da.

Nå sparer vi bare inn på en ekstra nødkonto 4000 til sammen og skal ordne konto for lille h*h og som vi skal spare på.

Vi er, meg på 35 og mannen på 34.

Skrevet

vi sparer ikke noe som helst, men er da i etableringsfasen med hus og barn. Sparing kommer definitivt til å bli førsteprioritert etter at man er ferdig med oppussing. Ønsker å bli gjeldsfri så fort som mulig.

Når vi begynner sparing, så blir det å gå i et : pensjonsfond, en liten nødskonto og feriekonto :) Sparer det man har og avse til barna, men det går forløpig bare i en stor sparebøsse.

Skrevet

Vi sparer 6000 på sparekonto hver mnd. Vokser fort her ja :)

Skrevet

Vi sparer 12000 kr pr måned. Vi er 31 og 33 år.

Skrevet

6000 til buffer/langtidssparing, 2500 til "brukes til noe gøy"sparkontoen.

Skrevet

Vi sparer 12.000,- i mnd. Det blir trekt 6000,- fra hver sin lønn, og det blir satt inn på en høyrentekonto:)

Ellers så kjøper vi aksjer ved siden av når vi får feriepenger og skattepenger osv:)

Vi er 25 og 30 år!

De pengene blir ikke brukt før vi virkelig trenger dem:)

Skrevet

Ja nå går det unna sparer, og legger av litt når vi kan, gubben driver selvstendig, og flytter litt om på inn - og ut kontoer jevnlig, selv har jeg klart å spare 78000 de 12 siste månedene, så alt går an med godviljen til :D

Skrevet

Alt ifra 2000kr til 5000kr,skal vi kjøpe noe ekstra en mnd som kommer utenom de vanlige faste utgiftene blir det lite å sette av,men vi har valgt slik ordning,funker nokså bra! vi er 27 år begge to

Skrevet

vi har faste trekk på 2500 kroner i måneden, men så lever vi bare på en inntekt også siden jeg er student.. så når jeg kommer i jobb blir det mer sparing :)

foreløpig sparer vi til bryllup, bsu'en kutta vi ut for lenge siden, gir oss lite i retur egentlig!

jeg er 23 og han 24 :)

Skrevet

jeg kom på at vi sparer jo langt mer enn det jeg skrev over (anonym 12:00) vi legger av 8000 kroner hver måned til faste utgifter, og det skla dekke strøm, internett, kommunale avgifter, bilavgift, forsikring osv osv.

Skrevet

No frampover skal vi prøve å sette av eit par tusen pr mnd, til vi får bygge oss opp ein bufferkonto. I tillegg sparar vi eit par hundrelappar av barnetrygden til kvar av ungane, så vi har pengane ståande om vi treng å kjøpe litt større/dyrare ting.

Ellers må vel nedbetaling på lån reknast som sparing (i alle fall på lik linje med å spare på bsu for dei som ikkje har eige hus), der går det rundt 14000 pr mnd. Men ein del av det er jo renter sjølvsagt :o)

Skrevet

Vi sparer ca.20 000kr i mnd nå som renta er så lav.

Skrevet

Går på sparekonto. (anonym 13:22)

vi er 33 og 34 år.

Skrevet

12.00:

BSU gir lite i retur???Ja da har du skjønnt det......ehhh,nei.Syns ikke så veldig godt i med det samme men er en bra sparing i lengden.

Du kan skrive det av på skatten...hva er det nå....trekke 3-4000 på skatten eller noe...og det kommer tilbake til dere den dagen dere skal ha lån til hus ellerl om dere har hus så kan det betales ned på lånet den dagen dere er ferdige med BSU sparing.

Gir iallefall en mye bedre sparing enn 2500 på vanlig sparekonto,så mener du at den ikke har noe for seg...da har du ikke skjønnt den sparinga...men for all del....Det at du legger til alt det andre under her..det er jo ikke sparing...det er jo hva dere må ut med hele tiden.Sparing er jo noe helt annet.

Men for all del.....dette gjør dere jo heldigvis som dere vil med.

Men BSU...der hadde jeg ALDRI vært i tvil heller...

Skrevet

Det siste året har vi spart ca. 25000 pr. måned. Setter inn på høyrentekonto... Noe av det går ut som egenkapital nå da vi har kjøpt nytt hus... Vi er 33 og 38...

Skrevet

13.22:

Oj.....hvor bra jobber har dere da og hvor lite utgifter.20.000 i mnd....på sparekonto....ja det må jeg si.....flinke da må jeg si.

Heldige som kan spare såpass,skulle ønske det var meg jeg.

Skrevet

Sparer ved å betale ekstra ned på huslånet.

Skrevet

Vi også, har ikke mulighet til annen sparing. Men har litt forhåpninger om å få refinansiert litt her, pusset opp litt og forhåpentligvis spare hvertfall mellom 500-1000 kr i mnd...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...