Gå til innhold

DETTE GJØR MEG RIMELIG SINNA!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag da mannen hentet jentene i bhg, så satt de på puterommet sammen med en ansatt og hennes sønn (han er 9 år og har skoleferie). Men, han sitter med febermåler i munnen, og har nå "bare 37.8 grader i feber".

WTF! Ta med en febersjuk unge i bhg! Er ikke dette ganske uhørt egentlig? Her tar vi oss fri fra både skole og jobb med den største selvfølge når våre barn viser antydning til sykdom, mens en ansatt tar med sitt febersyke barn med til våre FRISKE unger.

Det er selvsagt helt ok at hun har med barna i bhg og det er koselige unger, så det er ikke problemet her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde han vært der hele dagen ?

Da hadde jeg blitt ganske snurt jeg også ....

Skrevet

Ja dette høres helt uhørt ut og jeg hadde reagert som deg - blitt steik forbanna!

Skrevet

Ja, ikke sant? Dette skal jeg faktisk ta opp med ped.leder på avdelingen. Har aldri hatt grunn til å klage på noe i den bhg., men sånn går det jo bare ikke an å gjøre!

Vi som skal på ferie om 10 dager også, vi kan ikke bli syke. *Grrrrr*

Skrevet

Spesielt nå med svineinfluensa rundt omkring er det jo helt uholdbart!

Skrevet

Oppsigelsesgrunn! Setter barnas liv og helse i fare i disse svineinfluensatider.

Skrevet

Vet du at han hadde vært der hele dagen? Kanskje han vbare følte seg litt klein , kom innom mamman og hun ba ham måle? Og hvordan vet du eksakt temp på ham liksom??

På en sommerdag er vel ikke 37.8 så voldsomt, tror knapt jeg hadde tolket det som feber..

Skjønner at det er kjempesurt med tanke på ferie og sånt, men er veeeldig lite fobisk ift unger og sykdom, jeg da;)

Skrevet

Tuller dere?? Gud hjelpe meg.... Er nok helt riktig at media har skapt hysteri, tydeligvis... Om et aktivt barn har temp på 37,8 betyr det ikke nødvendigvis feber og IHVERTFALL ikke svineinfluensa??

Tør dere ta bussen? Gå på butikk med ungene?? Herrejemini...

Forsvarer ikke at en ansatt har med seg ungen, men kom igjen da?

Skrevet

37,8 er ikke feber.

Hvis han hadde feber tidligere på dagen eller dagen før er det selvsagt helt uholdbart. Men han hadde nå ikke feber på det tidspunktet ihvertfall.

Skrevet

Visste dere forresten at om ett barn bare har feber, og ellers er helt "normal" så kan det gå i barnehagen mange steder? Nye regler som det holder på å informeres om.... :)Barn har ofte feber, uten noe som helst grunn... :)

Skrevet

Han hadde hatt høyere feber den dagen, og vært der fra morgen av. Uansett, så holder man ungen hjemme når han har feber og iallefall borte fra andre unger. Jeg holder mine unger hjemme fra bhg, dersom de har 37.8 grader.

Og du Chanelle, for en meningsløs argumentasjon du kommer med."Tør dere å ta bussen?" Hva i all verdens rike har det med å gjøre at jeg blir sint fordi en ansatt har med en unge med feber i bhg. Maken til sludder!

Gjest En vakker gutt på tre år
Skrevet

"Bare 37,8 grader nå" indikerer vel muligens at han har hatt mer feber tidligere på dagen. Jeg synes ikke det er greit at han er med i barnehagen om han er syk! I utgangspunktet tar jeg det helt med ro om barnet mitt er sammen med et litt småsykt barn (feks på besøk), men dette blir litt prinsippsak også.

Har muligens opplevd det samme, en gang jeg leverte sønnen min i barnehagen var datteren til en av de ansatte der. Hun var også skolebarn, og dette var på en skoledag, og også i skoletida (leverte litt sent). Jeg tenkte med meg selv at den eneste grunnen til at hun er her nå, er vel at hun er syk... Jeg tok det ikke opp da, siden det var et engangstilfelle, men hadde jeg sett henne der i skoletida flere ganger ville jeg nok tatt det opp ja.

Jeg ville nok ikke laget noen stor sak ut av dette, men hadde nok fortalt pedleder hva jeg hadde sett og at jeg ikke syntes det var greit, og at jeg håpet ikke dette gjentar seg.

Skrevet

De anførselstegnene i hovedinnlegget rundt "bare 37.8", var ment for å indikere at moren hans selv sa det da mannen min kom for å hente barna.

Hvorfor lurte du på det egentlig? Trodde du jeg liksom bare antok temperaturen før jeg skrev innlegget og ble sint?

Skrevet

Dette høres ut som en veldig god grunn for den ansatte til å vurdere å bruke av "sykt barn-dagene" sine.....

Skrevet

Jeg anser overhodet ikke 37,8 grader som feber og hadde ikke holdt mitt barn hjemme av den grunn. Har ihvertfall fått beskjed om at alt fra 38 grader er feber og da holder jeg mine hjemme.

Jeg hadde ikke brydd med, rett og slett fordi jeg ikke anser dette for sykdom...! Men hvis du selv mener dette var sykdom ville jeg tatt det opp ihvertfall, så kan barnehagen lage rutiner internt på dette.

Og de som skriver at dette er oppsigelsesgrunn...hvilken planet lever dere på egentlig??

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med at en 9 år gammel unge er med i bhg med temp på 37,8! Som fler sier, det er ikke feber... Grunnen til at unger bør holdes borte fra bhg ved feber (over 38) er jo for blandt bhg-barn florerer bakterier ved at de har leker i munn og er elendig på hygiene! de bør jo også holdes hjemme for dems egen skyld! det er jo ikke noe godt for en liten unge å være i bhg syk... En gutt (?) på 9 år tror jeg holder seg for god til å putte diverse klosser og leke-kopper i munn og har kunnskap om generell hygiene! Dessuten tror ejg også han har såppas god tale-evne at han kan si ifra når nok er nok!

Jeg har iallefall fått vite at i munn og i stumpen er de stedene som det måles mest nøyaktig...

Skrevet

Synes du overreagerer. Det kan knapt kvalifiseres til feber en gang.

Jeg hadde ikke reagert på dèt.

Skrevet

Jeg hadde nok stusset på hvorfor barn av ansatte var der med febermåler i munnen. De måler vel ikke feberen uten grunn?

Men jeg hadde nok ikke laget noe sak av det, kjenner jeg meg selv rett=)

Skrevet

Du er en fredelig sjel Cherry coke:-)!

Kommer nok ikke til å ta det opp, fordi jeg ikke orker konfrontasjoner ol, men synes det er rimelig teit å ta med en syk unge i bhg uansett.

Skrevet

Enig i at det var noget merkelig da. Ikke helt på sin rette plass, nei !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...