Gå til innhold

Da drar jeg til kk...for tidlig vannavgang

Anbefalte innlegg

Skrevet

kl ett i dag gikk vannet mitt og jeg måtte opp på kk bergen. Så der blir jeg innlagt nå i kveld uten rier eller andre symptomer på møtende fødsel..fikk dra hjem slik at min mann fikk vartet opp konemor med egg og bacon før vi nå kjører tilbake. Så da va baggen pakket og jeg drar noe motvillig opp for å pines mens vi venter på at noe skal skje og hvis ikke noe skjer blir jeg satt igang om en dag eller to..Er altså nesten 5 uker før tiden. termin 8 sept..huff gruer meg...vi er ikke klar enda, akkurat begynt med stor oppussing på utsiden av huset med masse snekkere ect som banker i vei iallefall noen uker til...Hvordan har det gått med andre som er for tidlig ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du, dette går bra!

Nå trenger du å fokusere på at du snart får møte den vesle i magen! tenk så fantastisk! 5 uker er heldigvis ikke tidligere enn at det bør gå veldig fint, kanskje en uke eller to på sykehuset til alle er trygge og glade?

Og det er tingen med barn.. det er aldri sånn at ting med barn "Passer". bare å vende seg til. Hehe. Når du er trøtt er de våkne, og når dere skal på ferie blir de syke.. men det er verdt det! Det er såååå verdt det!

stå på, heldiggrisa! Lykke til!

Skrevet

Vet du det tror jeg kommer til å gå helt fint, jeg synes det var tøft å være på nyfødtintensiven i 2 uker bare(fødte 4 uker for tidlig). Men det er ikke sikkert du trenger det engang, barn er så forskjellige:) Mitt tips er; prøv å ta det med ro, still krav til helsepersonell slik at du får nok hvile og tid med babyen din. Masse lykke til!

Ps; vi har bygget hus hele livet til lillemor, fordelen ved det er at hun kan sove seg gjennom en tornado;)

Skrevet

Går helt sikkert bra når du er så langt på vei!

Masse lykke til! :-)

Skrevet

Jeg fikk vår første i uke 36+3, på samme måte. Plutselig vannavgang om natten, uten noen forvarsler. Ble lagt inn på obs-posten i påvente av at riene skulle komme i gang av seg selv. Det gjorde de ikke, så etter ca 36 timer fikk jeg modningspiller. Fikk en kl. 12.00 og en ny kl. 18.00, men da var riene så smått begynt i 16-tida. Fra 1 cm kl 18.00 til 10 cm kl 20.30, jenta var ute 21.30.

De forberedte oss på at kanskje jenta ville trenge fødselslege underveis, og kanskje litt pustehjelp i kuvøse, men det ble det ikke behov for. Jenta vår var helt frisk og fin, og skrek da hun ble født:-). Ikke var hun så veldig liten heller, 2840 g og 47 cm.

Det du imidlertid kan være forberedt på er gulsott, mange for tidlig fødte får det i varierende grad. Det er ikke noe farlig, det går enten over av seg selv eller den lille trenger litt lysbehandling, som jenta vår. Pga gulsotten var hun også veldig trøtt og sov mye, så det var vanskelig å få henne interessert i puppen de første dagene. Men sørg for å få hjelp til amming på sykehuset, spør i vei, de er der for å hjelpe dere i gang!

Dette kommer til å gå helt fint, med både deg og den lille! Nyt det, selv om det kom litt brått på! Jeg har forresten termin med nr 2 den 9.september, og pga erfaringen med førstemann har jeg så smått begynt å vente litt allerede..........

Skrevet

hei..jeg ble mamma for 1 mnd siden..hadde termin igår,men hun ble født 4.juli..altså i uke 35+6..å vi ble 4 dager på sykehuset,å d var ingen komplikasjoner,pustet,spiste å regulerte temp selv å hun var akkurat som en til termin,bare litt mindre-2950gr

Skrevet

så d går nok baaare bra:)

Skrevet

tusen takk for svar..kjekt å få gode historier.. mi er i følge ultralyd anslått til å være ca 2500g i går, håpe hun egentlig er litt større..nå er det ca 33 timer siden vannet gikk og jeg skal bli satt i gang i morgen tidlig.. blir spennende å se når hun kommer da..

Skrevet

Lykke til :-)

Skrevet

lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...