Gå til innhold

omsorgen for barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva har far rett på dersom forholdet hadde tatt slutt? 50 % eller?

varierer det på hvor gammel barna er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far har samme rett på hovedomsorg som deg i utgangspunktet.

Om det bør være 50% - eller delt omsorg er jo noe som man må vurdere sammen, og en del faktorer bør være på plass, som at dere bor i nærheten av hverandre, barnet er over to-tre år, at samarbeidet er ok osv. Og sist men ikke minst, tror dere at det er til det beste for barnet?

Ting som foreldre må finne ut av, og som ofte er den vanskeligste delen av et brudd.

Skrevet

men hva om jeg nekter? hehe, har ikke planer om noe brudd, men sitter å diskuterer hva som hadde skjedd, og det hadde ikke vært aktuelt å hatt 50 50...

Skrevet

Han har ikke andre retter enn du som mor. Dere står forholdsvis likt der. Samvær og dets form er det dere foreldre som skal bli enige om, og da med barnas beste som grunnlag for hva dere bestemmer dere for. Så kommer hva som er praktisk mulig av samvær. Og 50/50 ville jeg personlig ALDRI ha utsatt mine barn for. Da hadde heller far fått hovedomsorgen, og jeg samvær.

Hvem som skal ha hovedomsorgen må dere også finne ut av sammen.

En time på familievernkontoret for mekling er obligatorisk om en har bodd sammen, flytter fra hverandre og har barn sammen. Her får dere hjelp til å lage en avtale ang samvær og hovedomsorg.

Skrevet

Er de over 1 år så er det vel ganske vanlig at faren har ungene annenhver helg og en dag i uken..

Syns ihvertfall ikke man skal nekte barnefaren og se barna sine om de ikke har en veeeeeldig god grunn til det..

Som f.eks vold mot barna, rus og sånn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...