Gå til innhold

Den berykta sykehus beggen!


lovebelly

Anbefalte innlegg

hei hei !!

 

hva trenger man egentlig å pakke i denne sykehus beggen?, vet ikke hvor mye klær en september baby trenger å ha på seg jeg? noen tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Tenkte du bare på babyen?

Du trenger egentlig ikke mer enn de klærne du skal reise hjem med,de har babyklær på sykehuset.

 

Men til deg selv ville jeg hatt med en god del ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på både meg og babyen, vet de har baby klær på sykehuset men vil ha med noen egne også, men hvor mye trenger han til hjemreisen ? og hva trenger jeg ? har de en sånn liste her på BIM ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Er ikke sikker på om jeg har sett en sånn liste jeg.

Dessuten kommer det ann på hva ditt sykehus har.Jeg feks fødte på Bærum,da måtte jeg ha med feks egen ammepute.

 

Dette er mitt forslag til deg:

Ta med "gravid klær" ikke alle går så fort ned i vekt etter fødsel.

Ta med noen innesko el tøfler.

sjampo balsam osv..(føhner ikke alle sykehus har det heller).

kjøp sånne "nettingtruser " på apoteket.

Kosedress el noe.

kommer vel sikkert på mer enn det etterhvert.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når pakker dere bagen?

Har termin 10, men enno ikke begynt

å tenke på sykehusbagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kira06

Jeg har allerede pakket baggen, og jeg har ikke termin før 24.

Min mor gikk på barnepleien for mange år siden, og deres "gyldene" regel var at baggen burde være pakket to mnd før terminen.

 

Grunnen til at jeg allerede har alt klart, var fordi jeg var innlagt på føden for et par uker siden. Og da fikk jeg en liten wake-up-call. Vannet hadde gått til hun som lå på rommet ved siden av meg, og hun fikk beskjed om at hun måtte bli på sykehuset til ungen var født. Pga infeksjonsfare, ... og hun var kun i uke 32. Så mannen hennes pakket baggen, og han hadde visstnok passe massevis av unyttige ting. Så hun sendte med han halvparten hjem igjen:)

 

Derfor mener jeg at det er bedre å ha alt i boks, i tilfelle man blir lagt inn før man regner med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet ned en "pakkeliste". Har termin den 14. Men av prinsipp så nekter jeg å pakke baggen før jeg har hatt eksamen den 14., for knøttet har bare med å holde seg inne til mamma er ferdig med skolearbeid;) (jada, barnslig, men må skyve fødsel- og babytanker litt unna i 5-6 dager til sånn at jeg får lest noe i det hele tatt.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil legge til bade/morgen-kåpe, slippers til dusjen, Krystall flytende grønnsåpe (til å skylle underlivet med+føner istedetfor dopapir, lindrer såre skritt og er desinfiserende), ekstra stor amme-bh til første tiden når melken kommer, amme-innlegg, Saba selfsit bind både til skrittet og delt i to som amme innlegg om natten (kan renne ganske godt), noe lett lesestoff, ørepropper (hvis dele rom med noen), dagbok (mange rare tanker det er godt å skrive ned og koselig å lese senere).

Har ikke pakket ennå, tre uker igjen til termin men kjenner det begynner å haste så blir så fort jeg får tid. Første gang ble jeg innlagt i uke28 og måtte ringe hjem til Mannen etter tannbørste for kvelden, skikkelig stusselig. Men slapp hjem etter 3 døgn heldigvis. Så sist pakket jeg 3mnd før tiden for sikkerhets skyld :) Men denne gang har jeg rett og slett ikke hatt tid å tenke på det før. (to unger,mann, barnehage, skole, full jobb, øvrig familie og venner osv) Ting Tar Tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...