Gå til innhold

Jeg har så lyst på en liten hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter rundt på finn.no for å finne den perfekte hunden.

Men hundene blir jo dyrere jo mindre de er.

Men så kom jeg over denne annonsen:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=18409701

Meeen så blir jeg jo skeptisk fordi den var "så billig"

Tror dere det er noe muffens her eller ville dere ha slått til?

Hunden var jo nydelig og prisen var ikke avskrekkende, men alle de andre chihuahuaene jeg har sett annonsert har jo kosta rundt 17000-18000 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den virker ikke troverdig den annonsen

Skrevet

Den der luktet muffens lang vei.

Veldig mange smuglede hunder med fake papirer i salg. Eller så har den avvikende gemytt (aggressiv,nervøs etc)

Du bør sjekke NKK sine register over godkjente kenneler og avl-registrering.

Skrevet

Tja, ville tatt kontakt med selger i første omgang og fohørt meg litt nærmere...

Nå er jeg absolutt ingen hundeekspert, jeg har mer interesse for katter, men helt generelt tenker jeg slik: Ikke ALLE selgere av en hundevalp er like interessert i høyest mulig pris, noen tenker mer på at de vil ha det de synes selv er en PASSENDE pris for valpen, og heller sikre at valpen kommer i et hjem hvor den får det godt. Det kan også være en "rasemessig ulempe" ved hunden, "feil" på ett eller annet i henhold til rasestandarden. Uten at det på noen måte behøver å gjøre hunden dårligere som kjæledyr av den grunn, den er "bare" mindre rasemessig verdt, siden den blir mer uegnet som avlshund. Og jeg vil jo anta at en hannhund er billigere enn en tispe, siden mulighetene for å tjene penger på avl her er mindre.

Ta en telefon og vurder etterpå, HI!

Skrevet

HI her.

Ja det er det jeg også tenker på.

Det var vel for godt til å være sant.

Skrevet

Hmmm...vanskelig å si...syns jeg da...har ikke så greie på den type hund.Men det står jo at...hvis du vil vite mer er det bare å ta kontakt.

Da ville jeg spurt hva det var som gjør at denne er så billig i forhold til mange andre du har sett på nettet.

Den var jo veldig søt da....men om de er så mye billigere enn andre kan det jo være noe småfeil som gjør at den ikke kan brukes f.eks i konkurranser...utstilling...jeg vet ikke.

Vanskelig å si når det ikke står mer....jeg bare vet det var sånn med ei venninne som kjøpte en katt en gang...de som har sånn flatt ansikt inntrykket nese.... men denne var mye penere syns jeg med vanlig katteansikt...normal nese og den nydelige tykke langhårede pelsen..utrolig vakker.Men det gjorde at den ikke kostet full pris og kunne da heller ikke brukes i utstilling.

Jeg ville sjekket ut hvorfor hvis jeg var deg.:-)

Skrevet

Skeptisk! Etter min mening er det alt for lite info i annonsen, noe som gjør at selger virker useriøs.

Kan ikke skjønne at noen selger en valp til 10 000 kr mindre enn vanlig pris, om alt er i orden med den.

Om noe er galt med hunden, så er den uansett for billig i forhold til andre med feil.

Men du må bare ta kontakt med selger for å høre.

Jeg har selv mange års erfaring med Chihuahua, og vet at dette er kostbare hunder. Men det er en grunn til at de koster mye penger, dette har med hvor mange valper en tispe får og at tispene ofte kan få problemer under svangerskap. Valpene er veldig store i forhold til størrelsen på tispen, dette gjør til at det normalt kommer 1-4 valper pr kull.

Så når jeg ser en hund som koster alt for lite, blir jeg automatisk skeptisk.

Skrevet

HI her.

Nå har jeg sendt e-post der jeg spurte om gemytt og hvorfor den er så billig.

Så får vi se hva jeg får til svar.

Takk for svar:0)

Skrevet

HI her.

Ja det var akkurat det, jeg ble skeptisk pga pris.

Jeg for min del trenger ikke ren rase, har ikke tenkt å avle.

Jeg er mer ute etter en familiehund som skal være en del av familien så det er viktigere at den har godt gemytt enn at den har en skavank eller to.

Skrevet

Med tanke på at det ikke står noe i annonsen om eventuelle skavanker, noe som det normalt blir opplyst om i seriøse annonser, så tror jeg heller det er snakk om en hund som er smuglet.

Og så må jeg jo å slenge med en komentar angående Chihuahua, sikkert mange som vil gi meg en kakk i hodet for å si noe slikt, men dette er en svært vanskelig rase. Det er en veldig stor hund, i en liten kropp. Så om du ikke har erfaring med små hunder fra før av, ville jeg ha sett litt på andre raser i tillegg. Nå skal jeg ikke fraråde deg å kjøpe Chihuahua, det blir jo helt feil, men det jeg vil fram til er at det er ikke kun en søt liten hund, det er mye hardt arbeid, som kommer i en kjempe fin forpakkning. :)

Skrevet

Hei

Du får sjekke grundig så du ikke blir lurt. Ikke kjøp en hund som er smugla inn - det er tross alt en smitterisiko både til andre hunder og til mennesker.

Og tenk på at det må være frisk! "skavank" i form av feil farge eller pels eller sånn er greit nok. Men mange av "småhund"-sykdommene kommer raskt til å koste deg mye mer enn 17 000 i veterinærutgifter! Det er rett og slett veldig dyrt å skaffe seg en hund som ikke har god helse. Og du må for all del skaffe deg veterinærforsikring.

Til slutt: er du sikker på at du vil ha en så liten hund? Jeg ville gått for en som var 7-8 kg i stedet for 2 kg, fordi de tåler litt mer. Med barn i huset kan det raskt bli litt voldsomt. Passe på må man uansett, men det er forskjell på hvor mye de tåler. I tillegg syns jeg de helt små hundene har en tendens til å bli veldig usikre fordi de er så små - og da blir de lett gneldrete, bitete, og liker ikke barn spesielt godt. Men det er nå bare min erfaring.

Lykke til!

Hilsen veterinær

Skrevet

Dette er IKKE en Chiuaua! Styr unna!

Skrevet

Det er jo ikke noe tlf.nr der heller og da styrer jeg glatt unna, du får jo ikke sjekket noe jo. Ikke noe annet enn ett etternavn, nei, let videre du.

Lykke til i jakten.

Skrevet

Jeg har en chihuahua, og jeg tror ikke at den der er renraset..

uansett, jeg er uenig med de andre om rasen, jenta mi er helt fantastisk, en glad og harmonisk frøken, som liker å lære nye ting og kunster, er med overalt, superkjærlig og leken :) men hun er en enjenteshund, foretrekker stort sett matmor foran barna, men leker da og koser med dem også :)

Skrevet

Hei, HI!

Dette er ikke en ekte chihuahua, men en blanding. Litt usikker på hva slags, men det ser ut som pom/chi mix.

-Øynene er for små.

-Ørene henger.

-For kraftig og lodden pels.

Siden selger ikke har informert om dette i annonsen bør du styre unna! Tegn på at h*n er useriøs!

Skrevet

Ser at linken ikke funker..

Gå inn på google (bilder) søk på: chihuahua pomeranian mixes

På side 2 kommer samme bilde opp, klikk på dette så får du frem siden.

Skrevet

hehe, utrolig bra, samsaya! Utrolig hvor sleip det går an å være. Håper hun/han blir avslørt og at annonsen blir slettet av finn.no... Dette går ikke an! Grrrr!

Skrevet

Hi her.

Ja der kan du se:-O

Nei syntes ikke det ligna helt på ren rase, og stussa også på at det bare var ett bilde, og det bilde så ut som det kom rett fra en hundebok.

Jeg har forøvrig ikke fått noe svar fra selger på e-post.

Nei jeg leter videre etter den perfekte lille voffsen for oss.

Men tusen takk for at dere tok dere tid til å hjelpe meg litt her:0)

Skrevet

Jeg har vært i kontakt med finn og de har slettet annonsen nå. Selgeren hadde sikkert tenkt til å ta depositum for en valp han ikke hadde..mange som gjør det. Har ikke toleranse for slikt da jeg har denne rasen selv, fælt å se hvordan både dyr og mennesker blir brukt og lurt! At mennesker kan være så sleipe ja!

Beklager, HI : (

Håper du finner deg en valp snart da : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...