Gå til innhold

hjelp til legging.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en liten pjokk (5 mnd) som er så blid og grei...men som slutter å være det når han skal lalle seg...

han hyyyler,og jeg får så vondt inni mamma hjertet,det er ikke så lett å være standhaftig alltid...

jeg har det nok gjort det vanskelig for meg selv også,,for etter en sykeperiode ble han vant til å ligge på fanget og bli holdet hardt og bysset for så å bli langt i sengen når han var så godt som sovnet.

så nå skal han altså vendes tilbake på å bli lagt direkte i seng etter pupp,og ligge der å kose seg før han sovner...

det var jo slik vi hadde det før!hehe

har ikke noe imot lyder og at jeg må inn noen ganger for å putte i smokken,men vil ikke at han skal ligge å hyle så han hoster.

jeg trenger altså noen konkrete råd av noen som har gjort dette før meg!

SÅ skal jeg følge dem og være stanhaftig til det virker! håper jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der med å sovne selv er jammen ikke enkelt og det gjør så vondt når de gråter. Min datter er litt over 1 år nå og enda så sitter vi å holder den lille hånden hennes helt til hun sovner. Noen ganger tar det 5minutter og andre ganger 45minutter... Sikkert andre som er mer standhaftige og har bedre råd men jeg har ikke annet råd en å være der til de sovner.

Skrevet

Jeg prøvde en metode på lillegutt da han var ca 9 mnd hvor man la han ned i sengen, men tok han opp igjen med en gang han begynte å skrike (bare holdt han inntil og sa såsåså, ingen byssing). Med en gang han sluttet å skrike la jeg han ned igjen. Hvis han begynte å skrike med en gang løftet jeg han opp igjen med en gang. Når han roet seg i senga (etter f.eks. 20-30 min) ble jeg værende på rommet til han sovnet. Neste dag tok det kortere tid å roe han og etter en uke sovnet han av seg selv i sengen - hurra!! Den metoden virket fantastisk bra på oss. Etterpå var det bare å legge han i senga og så sovnet han med en gang omtrent.

Desverre varte ikke dette evig. Nå er han 1.5 år og det å legge seg er som regel ikke helt topp, men men, vi jobber med saken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...