Gå til innhold

Hjelp! Jeg har begynt å blø:(


jutu

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å blø litt i dag tidelig, og det har blitt litt mere utover dagen. Det er ingen store mengder, men jeg har også mens murringer i magen. Er jeg iferd med å abortere? Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Ny her jeg, men så innlegget ditt straks jeg logget inn.. Tenkte bare si at jeg begynte å spotte for to dager siden.. (er 4 uker i dag) Det varte i 2 dager men nå har det stoppet helt opp... Jeg leste at det var normalt å blø litt rundt IKM og også ellers i begynnelsen.. Håper det stopper opp for deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Hvor langt er du på vei? Er det kun blødning i forbindelse med do-besøk eller kommer det blod ellers også?

 

Dersom det fortsetter i morgen, så ville jeg tatt kontakt med fastlegen, spurt om å få målt hcg nivået i blodet - noe som må gjøres 2 dager med 48 timers mellomrom. Om nivået stiger så fins det nok liv der ennå, syker nivået har du desverre mistet. Ofte er det for tidlig å se noe særlig på innvendig ul før nærmere uke 7....

Jeg var på ul i uke seks, og de greide ikke se noe der.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er mange her inne som blør og det skal visst være normalt med små blødninger i løpet av første del av svangerskapet. Ofte er det, som andre har sagt før meg, normalt med liten blødning få dager før ventet mens. Da er det snakk om en såkalt festeblødning. Andre ganger kan det være blødning fordi man har bakovervendt livmor eller at man egentlig venter tvillinger og at man kanskje mister den ene. Dette er ganske vanlig der det har blitt to egg som har blitt befruktet. Bare slapp av og ta vare på deg selv og kroppen din. Ikke bekymre deg før du har undersøkt deg nærmere. Alt kan være i orden!! ;)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er for deg, men jeg kan fortelle om min egen erfaring.

 

Når jeg var kun noen uker på vei med min første hadde jeg noen sporblødninger i noen dager. I tillegg hadde jeg en skikkelig styrtblødning, masse friskt blod, rundt 12 uke. Jeg var sikker på at jeg hadde mistet det. Men det hadde jeg ikke. Jeg var fremdeles like gravid og fosteret holdt seg der helt til det var ferdig laget :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Huff da, jeg håper det går bra med deg!! Fosteret var ikke levedyktig, og da var det jo bra at det skjedde så tidlig. Selv om det er kjempetrist, kan jo det være en liten trøst :/ Men det er nok en mening med det...jeg hadde for eksempel ikke blitt til hvis min mamma ikke hadde abortert noen måneder før hun ble gravid med meg! Og i dag priser hun seg lykkelig for at det ble som det ble!:)

 

Lykke til videre!

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, det føles så urettferdig der og da, har vært der selv, mistett i uke 11 før min datter på 3.

Du blir fort gravid igjen, og du vet jo att du kan bli det:) masse lykke til :)

mp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...