annesmil Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Jeg skal ut å fly i natt alene med sønnen min på 1 år, han skal ha 2 flaske måltider normalt på tiden vi er på reise, men vil nok gi han ekstra for retrykk på flyet og for å få han til å sovne om han blir urolig. Alt for at turen skal gå bra : ) Men, det er ikke like lett og blandet melka med han på fanget i ett lite flysete, han er en vilter krabat. Så jeg tenkte,kan jeg blandet ferdig MM her hjemme og ha den temperert på en termos, så kan jeg fylle på flaska etterhvert som det trengs? Eller vil MM`en bli dårlig av det? Og evt. hvor lenge kan den værepå termos? Tusen takk for alle svar, jeg håper noen kan svare!!!!
annesmil Skrevet 4. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 4. august 2009 Det var feil, mente MME selvfølgelig, Collett om merket har noe å si! Sorry!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Har du mulighet til å posjonere på bokser el noe og ha bare vann på termos, og heller blande på flyplassen rett før avgang??? Den bør ikke være på termos, ferdig blanda så innmari lenge =))) Så det kommer jo an på hvor langt unna flyplassen du bor da=)) GOD TUR=))))
Alba44 Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Jeg ville definitivt ha med termos med vann og pulver for seg for så å blande til hvert måltid. Hadde aldri med ferdigblandet ut på tur og ville ikke anbefale andre det heller.
annesmil Skrevet 4. august 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2009 Har aldri hatt det før jeg heller, prverbare å tenke praktisk. Slik at jeg ikke må ha med 3-4 flasker med litt pulver i hver. Kunne kanskje gjøre som hun over foreslår, å blande på flyplassen rett før avgang. Dette er ikke noe som bør gjøres det forstr jeg. Men lurer på om melka kan bli dårlig eller om den "bare" mister litt av vitaminene o.l. Takk for svaret!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Hvis du lager 3 små poser med pulverposjoner i. Legg de i hver sin flaske og en termos med varmt vann. Lag ferdig en flaske før avgang. Og en flaske mens babyen sover på fanget/evnt spør om personalet kan hjelpe deg litt.. (små poser i flasker bare for å få riktig mengde vann før du tar i pulveret) Så har du flaske nr 3 i reserve=))
Sol Skippertaksdronning Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 hva med å kjøpe ferdigblanda mme? også få det varmet opp på flyet?
Gjest Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Han tar ikke ferdigblandet da? Sånn man får kjøpt på sånne små kartonger? Vet en del barn drikker disse selv om de bare er romtemperert.
annesmil Skrevet 4. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2009 Takk for tips. Jeg pleier ha pulveret rett i flasken og så fyller jeg på med vann, før jeg rister. Så det er ikke problemet. Det er jo heller ikke verdens største problem, driver bare å pakker å ser ikke helt hvordan jeg skal få med meg alt ; ) Å da spesielt i håndbagasjen, det må jo helst være enkelt og oversiktlig slik at jeg kan finne ting mens han sover. Å kommer det inn med at hadde jeg tatt melka på en termos, slapp jeg unna med en flaske, å ikke 3 flasker pluss termos med varmt vann og flaske med kaldt.... Jeg har flydd en 2 ganger med han før, og har erfart hvor "Stress" det kan bli med en liten på fanget som er utålmodi samtidig som man skal blandet melk. Og det med personalet, en gang gav jeg dem flaske med morsmelk til oppvarming i vannbad, hun glemte den og kom tilbake med en glovarm flaske etter 20 min, hadde prøvd å ringe på dem. Men, de var opptatt....
StorkeMammaen Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 Jeg tror ikke jeg hadde gjort det. Jeg har en pulverdoserer fra tupperware, men har sett at dem har det fra avent og på f.eks rimi. Boksen er oppdelt i 3 rom, som du fyller i så mye pulver du skal ha. Og varmt vann på termos. Voillaa Syns det er kjempe enkelt hvertfall.
Pittamitta Skrevet 4. august 2009 #11 Skrevet 4. august 2009 viss jeg har forstått rett,så har du tenkt å bruke samme flaske oppigjen? d ville ikke jeg gjort..Bakterier.. Fyll litt kaldt vann på flskene,kok vann å ha på liten termos.posjoner pulveret,meget lett..
annesmil Skrevet 4. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 4. august 2009 Han drikker bare collett, å de har ikke ferdigblanda dessverre. Tusen takk til alle for gode tips. Om de ikke løser "problemet" å det er å ha så mange flasker med. Eller kan jeg bruke dem om igjen uten å vaske dem når det kun har gått ett par timer?? Men, det føles feil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå