Mammaen&Emil Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Idag har eg vært på besøk hos min kjære mormor på sykehjemmet, lenge siden vi har sett hverandre og er forsåvidt inneforstått med at vekten har gått en god del opp de siste månedene, men å få den slengt i seg "oi, så feit du vart blitt" var litt nedsigende.. Hehe, må jo nevnes at hun desverre ikke er helt med sine fulle fem for tiden, og at hun nok ikke mente det som jeg tolker det, men likevel.. Ikke akkurat det man vil høre en ellers så dårlig dag...
Tøssa Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 synes det er lite koslig å bli kalt tjukka og kula av folk som ikke kan skylde på at de ikke er ved sine fulle fem...jada vet jeg har stor mage nå, er tross alt nesten 9 måneder på vei...men ikke noe gøy å bli kalt tjukka likevel...
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Jeg tenker at folk som sier "Så tjukk du er blitt" etc er litt enkle i hodet sitt - har fått det "bevist" mange ganger også forøvrig at dette kommer fra folk som er litt enklere enn andre. En ting er at når mna har en stor gravidmage er man ikke "tjukk" man er gravid, en annen ting er at det finnes gravide som er tykke fra før og da blir bare kommentaren helt på trynet. Føler liksom at folk som sier sånt har "lyst" til å kommentere vekt etc. Jeg har aldri funnet på å si noe sånt til gravide, rett og slett fordi jeg de a) er gravide og hormonelle kanskje er overvektig fra før og da er man gjerne ikke sååå mye større som gravid.. Patetisk å si sånne ting
Ouagadougou Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 ha ha, nei ikke noe særlig det. Min farmor sa at - du kommer jammen meg til å bli diger, når jeg besøkte hun for noen uker siden..
Gjest Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 Jeg synes også at folk kan spare seg den kommentaren om at "så tjukk du har blitt". Men å bli kalt stor har jeg ingen problemer med. Da er kommentaren rettet mot magen og det synes jeg bare er koslig. Det er et stoooort sprang fra tjukk og stor i mine øyne.
1gang09 Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 -har du ikke tenkt til og bli større. Det fikk jeg høre her om dagen, og jeg synes nesten det var like ille, føler meg jo selv ganske så stor nå, og har gått opp 15kg. og jeg er 180 høy, og veide 84kg før svangerskapet, så for meg er jeg stor:-p Men svigerfar han mener det stikk motsatte han mener jeg er KJEMPE stor nå, sambo fikk beskjed om at han måtte piske meg i form, så jeg fikk tilbake formene mine. hmm, så jeg synes begge deler er ganske teit og si uansett jeg. Gudsjelov så mener ikke sambo det da:-D
rosa76 Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Oj oj kjenner meg igjen i den kommentaren! Min farmor har ikke sett meg da hun bor på en annen kant av landet, menjeg ringte henne i dag og da spurte hun om jeg var blitt stor og tjukk nå. Jeg veit at hun ikke mener noe med det også, men jeg har faktisk ikke lagt på meg mer enn 9 kilo og er 35 uker på vei og det kan jo ikke kalles å bli tjukk.. 3 dager etter min forrige fødsel fikk jeg kommentaren fra svigerfar(det første han sa) "Du har nå litt mage ennå" Og da må jeg bare nevne at jeg var omtrent helt flat igjen. 165 høy og 65 kilo..sier seg aelv at ikke magen var stor da. Og å gi en sånn kommentar TRE dager etter nedkomst. HALLOOOOOOO...gi oss litt tid da! Huff så lite omtenksomme noen kan være. Og det er jo sårende nå som vi er hormonelle:-)
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Din mormor mente nok ikke dette så ille.. kanskje hun i farten glemte at du er gravid Liker heller ikke å få sånt slengt etter meg. Møtte en venninne da jeg hentet barn i sommervarmen. Hadde på en diger kjole, synes den var luftig og fin. Stod og snakket med en ansatt, der kommer venninnen stormende, gir meg en klem og sier "å herre gud, nå ser du skikkelig feit ut!!! Diger" Bare så på henne og sa; "tusen takk for det, veldig pent sagt må jeg si". Alle de andre stirret på henne med store øyne og hun hadde vett nok til å rødme litt og le litt usikkert Har da alltid sagt pene ting om henne som gravid, og forventer det tilbake! Ellers kan hun bare si noe sånt om at det var hyggelig å se meg, liksom.. Sosiale antenner er ikke noe vi alle er født med, dessverre.
Artica Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Forstår ikke helt at folk tror de kan behandle gravide slik. Utrolig provoserende!! Jeg hadde nesten flat mage frem til 5 mnd, da bare blåste den seg ut. Og den som var mest ivrig på å bemerke dette var min søster. Hver gang jeg så henne sa hun at jeg var kjempe stor, og at naboen hennes hadde kommet lenger enn meg, men var ikke så stor. Begynte å bli noget irritert da hun hadde sagt dette 100 ganger, så jeg sa i en spøkefull tone at J syns jo at jeg er så svær, tru om det hadde vært like hyggelig om tykke mennesker fikk slengt dette etter seg om de hadde lagt på seg litt. Da brånektet hun for at jeg var stor, he he. Min søster er ganske kraftig, og da forstod hun faktisk at hun hadde tråkket over mine grenser. Hun har ikke nevnt dette igjen he he
kirsty*2barnsmamma Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 I begynnelsen, når jeg fikk mage, spurte alle om jeg ventet tvillinger, og om jeg var sikker, for ofte kan en tvilling sjule seg på UL... (jeg har hatt mange UL, så vet det bare er 1). Men på slutten av 2 trimester begynte folk å spørre om jeg ventet trillinger, for magen min var sååååå stor. Og da jeg sa at jeg ventet bare 1 så sa de at det sikkert var en kjempebaby. Jeg er nok litt større enn gjennomsnittet, ligger litt over på sf målene, men ikke så mye liksom. Har vært på vekst estimering, og lille jenta mi er akkurat sånn hun skal være, helt på gjennomsnittet. Nå kan jeg heldigvis si det til folk som mener jeg kommer til å få en kjempebaby. det interessante er at det ikke er næreste venner som sier slikt, det er bekjente, kollegaer og fremmede på gaten. Hvorfor skal de blande seg i livet mitt liksom? Folk er rare. Hadde aldri falt meg inn å si slikt til gravide.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå