Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Vaskar og vaskar på kle og tepper og alt til babyen, men lurer på om eg skal vaske mitt nyinnkjøpte elastiske bæresjal? Er det nødvendig, eller vil det kanskje redusere kvaliteten på sjalet mitt?
VinterSol+2 Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 det kan være greit å vaske det, så får du ut litt "mykemidler" etc av sjalet. Men vask på lav temperatur (30-40 grader, max) og uten mykemiddel etc. Da skal det ikke gå utover kvaliteten på sjalet:)
Amanter<3 1+venter tvillinger Skrevet 4. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2009 Takk for tips!
Gjest Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Jeg tror det kan være lurt å legge sjalet i en vaskepose for å bevare fibrene i stoffet til sjalet og dermed bevare kvaliteten. Når jeg kjøpte mitt sjal fulgte det med en vaskepose. Det er jo ganske viktig at trådene i sjalet ikke henger seg opp i vaskemaskinen.
Simarier Skrevet 5. august 2009 #5 Skrevet 5. august 2009 JA, vask gjerne flere ganger. Jeg fikk i råd fra en VELDIG erfaren sjalbruker (og bærer forøvrig) at det er best og vaske det for deretter og legge det i sofaen, sitte på det og virkelige "slite" det litt. Vask det deretter på nytt rett før bruk. Grunnen er at det er mye bedre når det er litt brukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå