Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Har jeg krav på det???. Sitter med ca.13500,- utbetalt pr.mnd. Husleie er på 5700,- Strøm ca.1000,- og diverse andre ting. Er det noen av dere som vet? Pluss at jeg har delt forsørger ansvar for 3 tenåringer med xen.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Det er vel opp til din hjemkommune å bestemme.. men, vi søkte om bostøtte. Har til sammen 29 utbetalt før skatt, huslån på 2700 i mnd, strøm på ca 2200 i mnd, kom.avg på ca 3300 i kvartalet. Vi fikk 2200 kr innvilget i bostøtte - dette var en familie på tre.
serin@ Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Det vil jeg tror.. Gå inn på husbanken.no -har kalkulator der tror jeg, og ring kommunen din i morgen, noen kommuner har kommunal bostøtte itillegg til husbanken. Dessuten er det bare søknadsfrist hvert kvartal hos hb, hver mnd i kommunen! Jeg får 3200 av husbanken og 780 fra kommunen. Renter, 3900 og husleie 2000. Med stipend så har jeg en del høyere inntekt enn dere!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Jøss, da er det kanskje et lite lys i enden på tunnelen min allikevel da. Jeg får da ca.13500,- dette er da netto.Og jeg har 3 barn i tenårene, men er da 50/50 forsørger . Så jeg vet ikke, men jeg håper, håper og atter håper. Da det skal bli litt godt å komme seg litt vekk fra diverse trusler.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 Du kan jo gå inn på husbanken.no og sjekke kriteriene, pluss at de har en støttekalkulator så du kan sjekke hvor mye du kan få. Et av kriteriene er vel at en i husstanden må være under 18 eller et eller annet.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Hei, jeg var den første som svarte.. glemte å si at jeg tror du har god mulighet for å få bostøtte siden du er eneforsørger, med tre barn. vet om folk som tjener enda mer enn oss som også får bostøtte pga høye boutgifter. vi har kun søkt om bostøtte fra kommunen vår, og der tok de hensyn til inntekt, hvor mange det er i familien og boutgifter. Du får mer i bostøtte pr antall barn. Synes du skal ringe kommunen din, ta med dokumenter på inntekt og utgifter - slik at de kan sende inn en søknad så fort som mulig. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Tusen takk for svar, da skal jeg bestille time for å få rede på en helmasse. Da kan jeg kanskje senke skuldrene en hel masse. Men må bare rette på noe, jeg og min x har bestemt å ha delt forsørger ansvar, men håper allikevel ikke at det utgjør noen stor forskjell. Klem
duracellmamma Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 men hvordan skjer utbetalingen da? kommer det på konto eller trekker de det fra husleia?
serin@ Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Utbetalingen kommer inn på konto Rundt den 10 i mnd får jeg dem! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå