Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 hører mye negativt om gåstoler om dagen. det er ikke bra for hofter og alt mulig pluss masse masse mer... men jeg har da tenkt og bruke det på ungen min.. dere som også har brukt det tross av all negativiteten rundt de,hvor gamle var barna deres når de begynte og bruke gåstolen??
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Man setter ikke ett spebarn i en gåstol. Vi har aldri hatt det til våre unger, men vet hvertfall at du må vente til ungen er hvertfall 8-10 mnd før du vurderer å bruke den.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 å så lenge ja,.. hmmm tante ungen min begynte og bruke den når hun var 6 mnder og hun er mye lengere frem i musklene og gåingen enn alle andre på sin alder. får skryt av helsestasjonen de faktisk..
Gjest Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Dersom du skal bruke en slik, må du ikke se på babyens alder, men hvor den er kommet i utvikling. Barnet ditt bør kunne reise seg opp selv før du tar den i bruk. Før dette risikerer du i verste fall å gi barnet ditt ryggplager som voksen, men for all del, ditt valg...
<3 Har verdens vakreste gutt<3 Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 ok:) tusen takk for svar Alva:)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Det er nok helt tilfeldig, for det er nok bevist at disse stolene ikke gjør noe for å fremme utviklingen heller tvert imot:(
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Vi brukte gåstol til begge våre når de kunne sitte selv. Gåstolen gjorde så jeg fikk laget middag uten å måtte ødelegge ryggen min, eller la ungene grine. Jeg er tilhenger av alt med måte, og er ikke snakk om flere timer i gåstolen av gangen, men litt nå og da. Gåstolen hemmet på ingen måte utviklingen .
Gjest Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Hvis du uansett har tenkt å gjøre det så les deg opp om emnet også, slik at du vet valget ditt er rett. Her har gåstol blitt brukt sporadisk hos oldeforeldrene ETTER ungene selv har reist seg opp og gått.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Jeg brukte aldri gå stol til sønnen min, men sånn trille greie (4 hjul) som han kunne holde i og reise seg opp og gå. Funker fint det også. Fikk lagt middag, vaske og rydde selv om han bare hadde en trille-greie.
Gjest Tale30 Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 Jenta mi er 7,5 mnd, og i dag kjøpte vi en sånn gåstol-sak som heter DJ Baby Walker. Jeg tenkte egentlig ikke på den som en gåstol i det hele tatt, men som en stol hun kan sitte i når hun skal spise eller leke seg med det musikkpanelet som er foran på stolen. Det var først etter at jeg kom hjem at jeg forsto at dette var en av disse fryktede gåstolene Men jeg tror ikke det er noen fare ved å la henne sitte der i små tidsrom for å trykke frenetisk på alle knappene som lager rare (og enerverende) lyder. Hun er i alle fall fullstendig orelsket i denne saken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå