Gå til innhold

Vil dere ta vaksinen mot svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig at Norge har bestilt masse vaksine og regner med at massevaksinasjon kan begynne ca oktober. Men må si jeg ikke ønsker en vaksine hvis ikke den blir verre en det den er nå. Er mer skeptisk til en vaksine som ikke er grundig testet enn selve influensaen. Hve tenker dere? Kommer alle til å si ja med et smil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik som situasjonen er per i dag, kommer jeg nok til å ikke vaksinere meg. Jeg er normalt frisk og takler nok en influensa.

Synes at svake og barehage/skole personell bør bli prioritert.

Men jeg las en plass at man kan bli sykere av vaksinen...?

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Jeg og er veldig skeptisk til å ta denne vaksinen som ikke er ordentlig testet ut. Jeg tviler på at vi kommer til å ta den, men jeg skal ikke ta noe bombastisk bestemmelse før den evt kommer ut på markedet. Kan jo være at vi alt har hatt det innen den tid, eller at den er på vei bort

Skrevet

Vil ikke ta den så lenge influensaen er så ufarlig som den er pr i dag, synes det er skumlere med ny vaksine enn selve influensaen...

Skrevet

Ja, det vil jeg hvis jeg ikke blir syk først. Jeg vil gjøre det jeg kan for ikke å være smittespreder og dermed kansje smitte noen med dårlig imunforsvar som kan bli skikkelig syke og kansje til og med dø av denne influensaen.

Det dreier seg ikke om at jeg er redd for min egen helse, men om å gjøre det jeg kan for de som dette kan være farlig for.

Skrevet

Denne vaksinen er jo ikke farligere enn en vanlig influensavaksine. Det er jo ikke en helt "ny" vaksine, de aller fleste bestanddelene er godt testet, det er bare den komponenten som består av selve "sykdommen" som er ny. Det er derfor testene kan gjøres såpass raskt.

Skrevet

tvilsomt..

Skrevet

Signerer deg prinsesse på erten. Synes det er en veldig vanskelig avgjørelse... jeg kommer garantert ikke til å stå først i køen for å vaksinere barnet mitt...

Hvis svineinfluensaen ikke blir verre enn det den er nå så tviler jeg på at jeg kommer til å si ja. Men vi får se hvordan den utvikler seg.

Og ja - jeg er fullstendig klar over at det er en vanvittig egoistisk ting å gjøre... at det kan sees på som en samfunnsmessig plikt. Det er derfor jeg også lar barnet mitt få mmr vaksinen. Men når det kommer til en vaksine som er blitt minimalt testet, så vil jeg helst ikke teste den ut på en liten barnekropp...

Og da er det sikkert noen som vil svare meg og si at det lønner seg å følge helsemyndighetenes råd. Det stemmer til dels, men det er også flere land som er mer restriktive i forhold til denne vaksinen. USA for eksempel har bedt om frivillige i første omgang når vaksinen slippes. Og det er ingen tvil om at vaksinering av friske små barn også har et økonomisk aspekt ved seg - at man ikke vil at foreldre skal måtte være borte fra arbeid pga sykt barn.

Skrevet

Jeg og det ene barnet mitt kommer til å ta den.

Jeg jobber på sykehus og barnet har astma. Kommer ikke til å vaksinere minsten og eldste - heller ikke mannen.

Skrevet

Jeg kommer nok ikke til og vaksinere nei. Kommer jo ikke før i oktober, og de regner med at den er på topp her i byen aug/sep. Så det blir jo sent. Samtidig som jeg er usikker siden den ikke er ordentlig testet ennå.

Får nok heller ligge syk med influensa hvis vi får den.

Skrevet

Ungene skal få den hvis vi ikke får inluensaen først da. Har en gutt på 5 år med diabetes og en gutt på snart 16 mnder så vært greit med vaksine

Skrevet

Ja, vi må vaksinere oss på sykehjemmet jeg jobber, men dt er helt greit. Regner egentlig med å få den før vaksinen kommr..

Skrevet

Nei,har den allerede så :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...