Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg sitter å venter på telefon i fra sykehuset må ha en ultralyd for legen mente jeg burde sjekke hva som var årsaken til mageverken. noen andre med erfaringer? hva har d vært i deres tilfelle. hadde lignende sist fant ikke noe galt da men var nok livmora som vokste. håper d er det denne gangen også. fælt å gå å vente. men fikk høre hjertelyden hos legen så alt er nok i skjønneste orden men vente tia er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvor langt er du på vei?

Skrevet

Har også ofte vondt i magen, kan våkne på natta av at jeg har vondt.

Var på ultralyd i uke 12, alt var fint da.

Tror jeg har funnet ut at det er pga treg mage har lagt merke til at det er mest hvis det er lenge siden do besøk:) (sorry detaljer:)

Skrevet

Hei.

Hvordan opplever du magevondten?

Du skjønner jeg har vondt i magen nesten konstant for tiden, det virkelig verker, kjenner livmora er helt øm.

Er 2 gangs og det er ikke som ligament smerter jeg har. (livmora som vokser) Er på en annen måte... Føles som om jeg er konstant forstoppet på en måte, uten at jeg er det. Pluss at jeg har en del nedpress og jeg er bare i uke 15...

Var hos jordmor i dag men hun sa bare at hun ikke visste hva det kunne være så følte ikke helt hun tok meg på alvor.

Gikk du til fastlegen din og sa du hadde vondt i magen eller? Bare lurer på hva jeg burde gjøre for ble litt urolig nå siden din lege sa du trengte UL...

Oi ble langt hehe...

Lykke til og håper alt er bra hos deg :)

Skrevet

jeg var til fastlegen min da jeg ikke går til jordmor. er også andre gangs så var litt i tvil første dagen da jeg fikk vondt lurte på om d var voksesmerter fra livmora hadde litt av d sist. men fant ut at d ikke var d. må legge til at fastlegen min er veldig nøye me å passe på meg (føler det iallefall slik.)

så han undersøkte meg å lytta etter tarmlyder å tok urinprøve (sendte denne til dyrking) han mente at d høystsansynlig var tarmene som var underpress. jeg utrykkte at jeg ikke det var noe festlig å gå med vondt imagen nå som jeg var gravid å han sa at han absolutt ville ta en ul av meg både for å sjekke jr. uteligge lavtliggende morkake.

å ikke minst berolige meg.

har hatt to ul tidlgere en for å bekrefte graviditet i uke 7 å en i uke 12 for å sjekke at alt var slik det skulle. dette er noe han har tilbudt meg.

med andre ord han er en fantastisk lege.

har ordiær ul om 3 uker men han ville ikke la meg gå så lenge i uvisse å stresse meg opp over bagateller.

Å beste av alt dette er en lege i det OFFENTLIGE ikke mange av de som er så nøye!

Skrevet

Takk for svar.

Bra at du har en flink lege som hører på pasientene sine da.

Tror jeg ringer legen min i morgen og hører for jeg skal ikke på UL før om nesten 5 uker og det er lenge å vente med magesmerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...