Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Ja ja, da har jeg vært på glukosebelastning hos helsestasjonen i dag og fikk der beskjed om at jeg har svangerskapsdiabetes.... Ingen utslag på proteiner eller sukker i urinen. Hadde en verdi på 8,6 2 timer etter glukosedrikken, spurte hva som var normalverdi og det er visst alt under 7,8 skjønte at dette nok ikke var fullt så gravalvorlig som helsesøster ville ha det til, hun sa flere ganger at jeg har svangerskapsdiabetes. Så har lest litt etter at jeg kom hjem og funnet ut at jeg har nedsatt glukosetoleranse....man har ikke full svangerskapsdiabetes før verdiene er på over 11. Men må uansett ta noen forhåndsregler, holde meg unna så mye sukker som mulig. Spise lite og ofte og begynne å trimme det jeg klarer ....ikke så lett med bekkenet mitt om dagen men skal begynne på vanntrening for gravide tenkte jeg :-) Så ikke så mye omlegging av kostholdet utenom å kutte ut syltetøy og snop osv.. Ikke sikker på om jeg skal følges opp av sykehuset eller helsestasjonen enda, håper igrunn på sykehuset jeg....det er jo de som har peiling på dette føler jeg Men nå som sjokket har lagt seg, og jeg har funnet ut at det ikke var verdens undergang så er jeg ved godt mot jeg :-) Kanskje jeg til og med blir skikkelig sunn av dette her hehe
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 4. august 2009 Forfatter #2 Skrevet 4. august 2009 hmm er visst ganske mange delte meninger rundt dette med svangerskapsdiabetes.... Men skal ikke på oppfølging på sykehus dersom ikke de finner verdier som er over 9 på blodprøvene mine....blir spennende å se. Kommer til å få ekstra oppfølging uansett og håper ikke verdiene øker masse utover. Drar på apoteket i morgen og kjøper testutstyr tenker jeg slik at jeg kan ha en viss peiling og kontroll hjemme. Og så har jeg meldt meg på vanntrening for gravide så vi satser på at trening og kosthold gjør at jeg klarer å holde nivåene normale heretter :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå