Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går nå i uke 15 og ventet på å komme til ordinær ultralyd (min første gang dette sv.) i uke 16-20 en gang. Altså i nærmeste framtid..men i går fikk jeg brevet om ultralyd timen som er i min 21uke. (20+4). Er det litt sent? Er det noen fordel med å gå tidligere? hadde dere spurt om å få en tidligere time? tra jeg da kontakt med jordmora som hendviste meg eller direkte til der jeg har fått time? Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Regner med du har fått time da, for det var da de hadde mulighet til å gi deg en time..? Er ikke sikkert at du får en tidligere da, bare om du spør...

Jeg hadde selv time på UL i min 23. uke (var 22+3, fant legen ut). Han sa da at det var i det seneste laget, men så var ikke min ordinær UL heller, men en jeg fikk av en privat ultralyd-lege som vi kjenner. (Hadde ikke "ordinær UL" fordi jeg bodde i utlandet de første 21 ukene av svangerskapet... :)) Men altså, han fant en termin ut fra denne ultralyden også, og din er jo faktisk to uker tidligere, så jeg er helt sikker på at de har gitt deg en time som passer best i forhold til det de skal finne ut på denne ultralyden. Så jeg hadde bare smurt meg med tålmodighet, hadde jeg vært deg! :)

Skrevet

Jeg skal på ordinær UL når jeg er 19+2 og det synes jeg er sent, men det er vel mest pga jeg er så utålmodig ;)

Prøvde forresten å forandre timen men de hadde ikke noe ledig før det så det er vel grunnen til at det ble så sent.

Skrevet

Heisann,

Dette er ikke noe å bekymre seg over. Jeg skal også på ordinær UL når jeg er i uke 21, og det til tross for at jeg venter tvillinger (påvist ved privat UL i uke 11).

Rikshospitalet sier at de gjerne tar ordinær ultralyd helt frem til man er fullgått 22 uker - det er ingen medisinske indikasjoner på at det ikke er forsvarlig.

Så det er bare å smøre seg med tålmodighet - selv om det kan være hardt til tider, he he :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...