Gå til innhold

Synes jeg gjør alt hjemme jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare spør: Jeg er hjemme med datteren vår, sambo jobber fra 8-15. Det er jeg som står for alt husarbeid og da mener jeg alt, stell av barnet, hunden og planlegging av/eller innkjøp. Sambo er flink med jenta vår, men kun med lek. Han passer ikke på ting som; måltider, pussing av tenner og bad. feks. Han kan slå på oppvaskmaskinen innimellom, kjøre ned i butikken og lage middag en gang i blandt, men thats it.

Svar meg ærlig, er dette normalt? Føler meg totalt tappet for energi og når jeg ber han om hjelp til husarbeid blir han bare sur og sier han er sliten fordi han har vært på jobb. (Han er tlfselger..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han alltid vært giddalaus eller er det noe som har skjedd en stund etter at dere flyttet sammen?

Skrevet

Hva som er normalt og ikke er vel veldig forskjellig, men hvis det har vært slik hos dere lenge er det vel det som er blitt normalt hos dere.

Mannen din er vel vant med at det er slik, er ikke sikkert at han tenker at han gjør lite.

Anbefaler dere å sette dere ned sammen og bli enig om hvordan dere skal dele ansvaret med barn og hus.

Her hos oss er det ikke slik, selv om jeg er hjemme i permisjon og han i full jobb så deler vi ansvar i hjemmet og med barna våre.

Vi er flinke til å si ifra hvis vi trenger hjelp eller en pause og det unner vi hverandre. Gode rutiner er viktig, ha faste dager der dere vasker gulvene, støvsuger, søppla skal tømmes osv :)

Skrevet

Før vi fikk barn var han ikke sååå ille..da gjorde han mer-men kun når han følte for det..ikke nødvendigvis når det burde gjøres. Jeg har forsøkt å snakke med han mange ganger, men det funker ikke. Jeg streiket en uke, da kjeftet han meg huden full fordi det så jævlig ut-og at jeg ikke gjorde en dritt hjemme. Om jeg ikke sier noe, men bare rydder og holder det rent-roter han til bare enda mer :/

Skrevet

Da kan det nesten virke som om du faktisk har litt av skylden selv!

Om han ikke var "så ille" før dere fikk barn burde man jo regne med at det vil fortsette etter en fødsel så fremt ikke du har tatt på deg hans oppgaver for å få ting gjort.

Kanskje han bare er en DOTT som burde fortsatt å bo på promperommet?

Et tips er at du ikke skal snakke til han, dere skal snakke sammen. Sett opp en liste over alt som skal gjøres i huset og fordel oppgavene mellom dere med de enkle ordene " hva vil du gjøre på denne listen?"

Skrevet

Jeg har i grunn ikke tatt på meg hans oppgaver..men når jeg feks spør om han kan ta ned søpla og den blir stående på trappen i 3 dager i stedet, så hadde jeg ikke noe valg følte jeg..

Han gjør ingenting av seg selv og det er slitsomt!

Hva gjør jeg om han ikke gjør sine oppgaver da??

Skrevet

Du skal ikke spørre han om han kan ta noen ting, han må faktisk finne ut selv at heisann der var søpla full gitt og det vil ikke skje før du slutter å mase...

Menn liker ikke mas.

Dra på ferie og la han ordne alt selv

Skrevet

LOL! Mase har jeg aldri gjort : ) Når han i det hele tatt registrerer at søpla er full, så bruker han seg på meg i stedet..for at jeg ikke har tatt den. Jeg vinner aldri :/

Sist jeg dro på ferie hadde han ryddet til jeg kom hjem iallefall..må jo være noe jeg gjør feil, han kan umulig være så lat og så udugelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...