Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Noen som vet om det går med marsvin og katt?? Marsvinene vi har sett på er jenter, kattene er hann. (en kastrert, en ikke)
respektatauten Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 katter er jo rovdyr, og marsvin er gnagere og derfor naturlige byttedyr for katten... jeg har hatt begge deler samtidig og det var ikke noe problem, marsvinet bør jo bo i ganske stort bur og er da trygg så lenge katten ikke klarer å rive ned buret(om det står høyt) det spiller ikke noe rolle hvilke kjønn de er eller om de er kastrert(noen kastrerte katter har mindre jaktinstinkt, som kan være positivt!) viss du vil ha begge deler så er det bare å kjøre på! men om kattene og marsvinet skal gå løs må dere ha de under oppsyn, det er fort gjort at noe kan gå galt.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Går veldig dårlig!! Snakker av erfaring. Min venninne hadde ett marsvin og 2 katter. Så kom marsvinet seg ut av buret. Nå har hun bare katter.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 ---men sikkert en mett og fornøyd pus :-) Ser tegninga, kanskje ikke smart å skaffe marsvin... De var veldig søte.. Her er det den kastrerte som fanger så og si all mat selv, den andre spiser alt inne! :-) Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 jeg fikk et marsvin da vår kastererte hannkatt var kanskje 7 år +? katta var litt obs i begynnelsen, når marsvinet en sjelden gang var litt aktiv hehe, stor i øynene og lurte på hva f. som skjedde borti bure der..xD når jeg kom bort og lot han snuse på det, så rynket han på nesa, og gikk.. viste tydelig avsky xD senere fikk vi også en liten ørkenrotte, som var aktiv hele døgnet, så da lå han litt ved siden av buret og ville jakte, vi satte det opp i hylla, og han prøvde i begynnelsen å komme seg opp dit.. men ha visste at han ikke fikk lov, var nok å snakke til han eller banke litt i bordet så stakk han.. men det gikk også raskt over, slutt å bry seg relativt raskt.. hadde ellers smådyra løse ute på et eget rom, ikke i stua ilag med katta, men det er utrolig hvor flink katter er til å forstå hva som er familiemedlemmer og ikke bytter men dette er vel noe du må se på med din egen katt, alle er jo forskjellige
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 men på plusse på at marvin er VELDIG allergifremmkallende! og når du først har begynt å regaert på dem,så utvikler allergiene seg som et uvær! kjempetrist, de er herlige små sjeler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå