Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Vi har bodd hjemme hos familien, imens leiligheten har blitt oppusset av fagfolk. Vi har med andre ord ikke sovet der, og jeg har vært innom i maks 10 min. totalt gjennom denne perioden, for og se på resultatet. Jeg er 14 uker. Tenker spes på maling o.l, og begynte først nå å tenke på risikoen av dette. Noen som har erfaring?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Om du bare har vært innom en ti minutters tid trenger du ikke være engstelig, så skadelig er ikke vanlig maling. Men du burde ikke sove der før etter tre mnd har gått (spesielt om det er brukt oljemaling)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Det er ikke alle typer maling som inneholder løsestoffer. Om det er skadelig for fosteret kommer også an på hvor godt luftet det er etter maling.. Tror ikke et besøk innom slik skal ha noen skadelig effekt på fosteret, men jeg ville ikke sniffet maling
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Tre måneder?......det er stue og kjøkken som er malt.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 Er det brukt oljemaling burde det gå tre mnd (siden du er gravid) men er det brukt vanlig veggmaling er en ukes tid med lufting godt nok. Det er fordi oljemaling tørker veldig sakte (selv om overflaten virker tørr) og den avgir gasser i inntil tre mnd. Anbefaler Sens om dere skal male etter at dere har flyttet inn.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Du verden hva jeg ikke vet.... skal finne ut av det. Blir litt lang tid å bo hjemme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå