mammatiloda Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 hei dere etter tips fra andre så har vi ikke handlet inn noe i str 50..trodde faktisk ikke det var så vanlig jeg. alle sa bare kjøp ikke minste størrelse. men nå ser jeg i så mange innlegg at man gjerne får bruk for str 50 ihvertfall første mnd, om man ikke får stort barn, vi har sååå mye klær liggende, men ingenting i den str...hvor mye bør jeg eventuellt handle inn nå da? syns liksom jeg har så mye klær nå at det blir sløseri kjøpe enda mer, og vasket det jeg har så får ikke byttet det...
Da HarViTreUnger Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Vi har bare brukt str 56, barna var 3,5 kg og 4 kg. Gikk fint med litt oppbrett. Ville heller kjøpt str. 50 dersom du så at barnet "svømte" i klærne.
Bergene Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Om du vil kan du jo kjøpe ett sett eller to og beholde lappene på, da kan du jo bare bytte det. Samtidig som du har det i hus og bare kan vaske det om babyen skulle være liten. Jenten vår var 3,8 kg og vi hadde to sett i str. 50, resten 56. De to settene i str. 50 var for små etter en uke, max to. Klærne i 56 passet fra dag en med litt opprett. Noen få av de var litt store og passet ikke før etter 1 mnd., mens de fleste passet som sagt fint fra dag en med litt opprett.
cakes Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 jeg har kjøpt en pakke med 3 body`r på H&M til 99kr i str 50 og en sparkedress.. det er alt. resten er i 56 og oppover. jeg har knapt hatt bruk for str 50 med to første barna, de har vært rundt 3,5kg. så da bretter jeg heller opp ermene på str 56:)
Lillegutt blir storebror :-) Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 Jeg hadde kjøpt noen få bodyer og en pysj i str 50. Var for smått etter en uke. Hadde også arvet noe, dette kunne jeg knapt bruke. Gutten var 3500 og 51 cm. Gikk mest på lengden i bein og armer. Denne gangen kjøper jeg ingenting i 50, sender heller ut gubben om vi skulle få en liten.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Vi gjorde som deg med førstemann og kjøpte inn bare i 56 og støre, siden de ligsom vokser så fort ut av str 50... Men måtte kjapt ut og handle da guttes svømmte i str 56 og han var 3,7 og 50 cm lang. Alle vi fikk klær av hadde stort sett bare handla inn større str også. Jeg anbefaler at dere kjøper inn en del bodyer, greit og ha en del av de så slipper dere og vaske hver dag. Et par stømpebukser er også lurt og ha, en lue og et par joggedresser el lignende;)
Gjest Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 Vent til du er helt nær termin og be JM om å kjenne utenpå magen din sånn ca hvor stor babyen din er. Dersom hun mener babyen er litt liten ville jeg handlet inn i str 50, mener hun babyen er gjennomsnittelig eller litt stor ville jeg ikke kjøpt noe. Mine har vært fra 3900g - 4440g og 52-54 cm og str 50 har ikke passet noe videre her nei. 56 var litt romslig første 1-2 ukene, så passe i 2-3 uker og så begynte det å bli for lite.
Lisa,Vegard&Tarjeis*mor Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 På Lisa brukte vi str50 i en mnd ca. Hun var 3728 og 50cm. Vegard derimot, brukte aldri 50, så denne gangen handler jeg ikke inn noe i 50. Du kan jo kjøpe et par plagg i 50, og hvis du skulle trenge mer, kan du sende noen mens du ligger på sykehuset:)
♥2 små gull♥ Skrevet 4. august 2009 #9 Skrevet 4. august 2009 Jeg kjøpte ingenting i str. 50 av flere grunner. Jeg var stor da jeg ble født (over 5 kg.), mannen min var stor, broren min var stor, og min førstefødte var stor. Ingen barn i familien har vært små (under 4 kg.) ved fødsel, og jeg hadde fått estimert at jeg kom til å få en på 4 kg. pluss. Da tenkte jeg at det fikk holde med 56, og at vi heller fikk brette opp armene på bodyen litt hvis den skulle være for stor (noe den ikke var).
mamman til to gutter Skrevet 4. august 2009 #10 Skrevet 4. august 2009 Vi hadde ingen klær i str50 og jeg syns det var utrolig stusslig å ta med babyen hjem i alt for store klær. Det er faktisk 6cm forskjell på størrelse 50 og 56 og det er mye på en liten baby. Jeg ville kjøpt hvertfall et sett og tatt det med på sykehuset ferdig vasket sånn at du vet du har klær som passer å ha på babyen når den skal hjem. Vi brukte str50 i 6uker og sønnen vår var 3250g når han ble født...
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 4. august 2009 #11 Skrevet 4. august 2009 Jeg har tenkt å kjøpe litt klær i str 50 (kanskje 3-4 bodyer og et par bukser, det koster jo ikke mye på HM el Lindex). Som mange sier her kan 56 klærna bli store i beynnelsen, selv om de vokser fort. Men det er gøy å ha et par plagg som passer fint, selv om de vokser ut av de iløpet av en måned... Og klær du får i gave blir som regel kjøpt i str 62, husker vi fikk veeeldig mye klær i 62. Så nå kjøper jeg litt inn i 50 og 56 og så tar vi resten som det kommer:-)
fru tekopp Skrevet 5. august 2009 #12 Skrevet 5. august 2009 Jenta vår var veldig liten da hun ble født (2640 og 45 cm.), så jeg var veldig glad for at vi arvet masse klær til premature + at jeg hadde kjøpt inn noe i str. 50. Angret ikke på det, og det er det jeg skal finne frem igjen nå om noen månder. Lykke til!
Maisie Skrevet 5. august 2009 #13 Skrevet 5. august 2009 Kjøp et antrekk i str 50 da, og ha med på sykehuset sånn i tilfelle. Hos oss holdt det ikke med str 50 engang, måtte sende gubben ut og kjøpe klær i str 44, for gutten var bare 2600g, og svømte i str 50. Som regel drar man jo ikke rett fra fødestua og hjem, så kanskje gubben kan dra og handle bittesmå klær mens du er på sykehuset dersom det trengs. Dumt å ha masse små klær liggende og ikke få brukt dem dersom ungen viser seg å være stor.
BABYNÅ Skrevet 5. august 2009 #14 Skrevet 5. august 2009 Jeg kjøpte kun i str 56 siden jordmor sa jeg ville få ei jente på ca 4200. Ut kom ei på 3385 og 48 ca lang. Alle klærne hennes var altfor store så her ble det shopping på gubben. hun la dårlig på seg i vekt så jeg brukte 50 i nesten 2 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå