Gå til innhold

lillegutt har sannsynligvis KISS


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt er over tre måneder, og endelig nå kom jeg over en artikkel som omtrent beskriver problemene vi har hatt med han!

 

1. Jeg ble liggende i to timer med full åpning før jeg fikk lov til å begynne å presse.. Fra de satt meg på drypp til jeg greide å presse gikk det ca, en time, og fra jeg begynte å presse til han var ute gikk det 55 minutter... Han var veldig trykket i hodet... hadde nesten ikke panne, var veldig flat i bakhodet, og hadde fødselsmerke i nakken, over øyet og ved nesen...

 

2. Vi fikk ikke til ammingen... Han ville ikke suge i det hele tatt,.. han bare skrek.. uansett hva vi prøvde... Jeg hadde mange ammeeksperter inne hos meg som halte og dro i puppene mine... samtidig som de la til lillegutt på alle mulige måter... vi satt, lå og tilogmed stod i forsøket på å amme.... men, nei... han ville ikke!

 

3. Han blir bare flatere og flatere i bakhodet... Tilogmed fremmede kommenterer det, og jeg begynner å synes det er så ekkelt... blir helt kvalm av bekymring for det hodet hans...

 

 

4. Han liker ikke å ligge på ryggen... Når vi legger han på magen, har han en favorittside han legger hodet mot... ligger alltid på denne siden.. og det er den eneste måten han greier å soven.. Vi passer på han mens han ligger sånn, og snur han forsiktig over på ryggen når vi er sikre på at han sover godt... DA, endelig kan vi få sovet litt også!

 

Når det gjelder gråt og sutring synes jeg det er veldig vanskelig å vurdere om det er mye... jeg har jo ikke noe å sammenligne med... og vet ikke hvor mye barn gråter iløpet av en dag... men.. jeg synes han sutrer mye... blir sliten... men, så er det jo sånn å ha barn også?.. dvs.. vanskelig å avgjøre det der...

 

Jeg har spurt helsesøster om hodet hans flere ganger, og hun har sagt at jeg skulle ha sett flate hoder!.. eller, noe sånt... føler ikke at det blir tatt på alvor..

 

men, nå.. altså etter å ha lest en artikkel om KISS synes jeg det er litt som å lese om lillegutt... med noen unntak... f.eks står det at KISS-barn gulper mye... det har han egentlig ikke gjort... ikke veldig mye ihvertfall...

 

Er det noen som har barn med KISS her som kan fortelle meg litt om det, og om dere har greid å bli kvitt det?..

 

TAkker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte ta tak i dette selv, ingen forståelse på helsestasjonen, snarere tvert imot:p Du kan se om info på www.kiss-kidd.no, eller www.kiss-kiddforum.com, for info. Jeg sitter her med sykt barn så har ikke anledning til skrive så mye om sympt, men det høres ut som din kan ha det:(

 

Vi har fått god hjelp hos Ute Imhof, www.barnasfysioterapeut.no, hun kan du ev ringe og spørre, hun har god oversikt over hvor i landet du kan få hjelp hvis du ikke bor i oslo. Vi har gått hos henne til fysioterapi, og fått 3 behandlinger hos manuell terapeut i tillegg etter anvisning fra henne.

 

De blir bra igjen, men man må stå på selv dessverre. Lykke til!!!

Skrevet

Ps, kom ikke til behandling før han var 5mnd, da var han flat som en pannekake på ene siden av hodet:(( Det retter seg fint ut igjen:)

Skrevet

bestill time til gutten din til manuell-terapeut. Det er gratis når de er så små. Gutten min fikk diagnosen når han var like gammel som babyen din. Hadde noen behandlinger hos terapeut og han ble myyye bedre. Han hadde en kraftig låsning i både nakken og ryggen, som gjorde at han låg veldig "banan"formet på gulvet. Om natta bare kava og styrte han på.Ikke gjorde han noe ut av seg når vi prøvde å leike med han heller. klarte ikke å strekke seg og ta etter leker o.l Hadde det utvilsomt vondt av å ligge på ryggen. I dag er han 6 mnd, og han har blitt en ny gutt:) Nå sover han fra 18-08 uten en eneste lyd omtrent. Ruller seg og styrer på gulvet, så kan vel si han har blitt kvitt det i den forstand. Men får fortsatt oppfølging med terapeuten annenhver mnd:)

 

Her kan du få litt mere info:http://www.kiss-kidd.no/

 

Lykke til med gutten din!:)

Skrevet

Kan høres ut som KISS ja...uten at er noen enkspert,men Sier som de andre..manuellterapeut kan være tingen om det er snakk om det.

Har ei venninne som også hadde mye problemer med sin lille og måtte også ordne mye selv...var mye frem og tilbake hos barnelegen på HS..

 

Er litt usikker på om de tilslutt foreslo manuellterapeut eller om hun fant ut av det selv..men hennes også lå og skrek hele natten igjennom og hadde tydlig vondt.Hadde kjempeproblemer med å få henne til å sove.

 

Hun testet ut manuellterapeut 2-3 ganger og hun ble helt fin,som natt og dag..sov fra omtrent ingenting til 5-6 timer hver natt...nå er hun 9 mnd og er kjemepfin.

Jeg ville sjekket ut manuellterapeut iallefall,er jo verdt et forsøk..lykke til.

Skrevet

Datteren min har KISS.

Har blitt behandlet av en fantastisk manuellterapaut og etter bare et fåtall behandlinger var hun så god som ny.

 

Bare synd jeg ikke oppsøkte manuellterapauten før hun nesten ble 3 mnd.

Hadde 3 tøffe mnd med henne men fikk bare beskjed på hs om å ta tiden til hjelp da dette var kolikk.

Nevnte også KISS for hs når hun var ca 1 mnd, men de utelukket og avfeide det totalt.

Tok til slutt kontakt med MT som bekreftet KISS så og si med det samme.

 

Ta kontakt med en manuellterapaut du så er problemet fiksen ganske kjapt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...