Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde bhg ut juni (bhg ble lagt ned) og har ikke fått ny plass før 1 september. Kan vi da søke om kontantstøtte for disse to sommermånedene (ihvertfall for august)?

(Vi løser det med å strekke ut ferien maksimalt, så ingen av oss går hjemme uten lønn, men er ikke kontantstøtten kyttet opp mot barnehageplass, ikke foreldres jobb/inntekt)?

Håper noen vet. takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har fått bhgplass, får du ikke kontantstøtte

Skrevet

Om du hadde barnehageplass ut juni så vil jeg tro du er berettiget til å få ks for juli og august iom den nye plassen ikke er ledig før september.

Skrevet

OK takk. Så hmmm selv om man har fått bhg-plass "frem i tid" og ikke til semesterstart 1 august så har man ikke rett på kontantstøtte for den måneden altså?.

(Var vel egentlig det jeg tenkte, men så et lite håp i å få kontantstøtte for en mnd ;-))

Skrevet

Hvis barnet ditt er 1 år, så får du kontantstøtte for de mnd du ikke har barnehageplass etter fyllt 1 år.

Jeg har fått barnehageplass til jenta mi fra August, hun ble 1 år i Mai. Da har jeg fått kontantstøtte for Juni og Juli.

Skrevet

du får kontantstøtte fra den første måneden etter barnet er 1 år og til barnet begynner i barnehage

Skrevet

Og for å svare på det andre spørsmålet ditt ;-)

Jo,kontantstøtten er kyttet opp mot barnehageplass og ikke foreldres jobb/inntekt

Skrevet

Jeg er ikke sikker, men mener du i hvertfal må ha tatt ut all den ferien barnet skal ha før dere blir registrert uten barnehageplass. Hvis barnet derfor har hat fri 3 uker (varierer muligens fra kommune til kommune) i løpet av sommeren innen utgangen av juni bør det være mulig. Hvis ikke før dere ikke for juli, men dere bør kunne få for august og september. Man skal kunne få for perioden månden etter barnehageslutt til og med den månden barnehagen begynner. Belag deg imidlertid på å måtte krangle for å få det.

Lykke til.

Skrevet

Du bør søke for august også. Kontantstøtten skal falle bort månden etter barnehagestart.

Skrevet

om du ikke har bhg plass, barnet er mellom 1 og 3 år, kan du søke om kontantstøtte for de mnd fram til barnet begynner i ny bhg ja..

Da får du kontantstøtte til og med mnd barnet begynner i bhg,, så det vil da si fra og med juli, og ut september, ikke helt sikker på juli mnd, siden dere ikke har søkt enda, men det kan du ringe ditt lokale nav kontor og spørre om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...