mamsen=) Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 jeg har en hel haug med bananer jeg skulle brukt opp... noen som har forslag til hva jeg kan lage?? og helst en oppskrift med det:) er så kjedelig å måtte kaste alt sammen...
Tøffe Tøflus Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Hva med banankake? Nam nam! Har ikke oppskrift tilgjengelig her, men fant disse to på nettet. Synes begge så gode ut! http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?Search=banankake&Id=11354451&Order=Id&Sort=rating http://snakk.klikk.no/Mat/Default.aspx?id=11455199
Jannix Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Sjekk www.detsoteliv.no Masse deilige oppskrifter
mamsen=) Skrevet 4. august 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2009 takk for tips! masse godt her!! det blir nok en banankake på meg i morgen, kanskje med sjokolade! mmm=)
Kari K. med to søte små Skrevet 4. august 2009 #5 Skrevet 4. august 2009 smoothies? tror det ligger oppskrifter på frukt.no eller hva med stekte bananer til is? kjempegodt! ha litt smør i en panne, sammen me sukker. stek banene til de har fått farge, og er blitt myke. kjempegodt! (best når de nytes varme)
entil :) Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Jeg prøvde denne i dag (fått den av en her inne tidligere), falt i smak her i gården i alle fall: BANANKAKE 150 g margarin 2 dl sukker 2 egg 4dl hvetemel 1 ts kanel 2 modne bananer 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 50 g grovhakkede valnøtter 100 g grovhakket kokesjokolade Rør smør og sukker hvitt. Rør så inn egg, mel og krydder. Bananene moses godt og has i til slutt sammen med valnøtter og sjokolade. 1 liters form, gjerne rund, godt smurt. Stekes i ca. 45 min. på 175 grader. Avkjøles i formen.
mamsen=) Skrevet 5. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2009 takk jenter! i dag har jeg altså laget både smoothie og stekte bananer med is til - kjempe godt!!! i morgen blir det banankaken din entil!=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå