Gå til innhold

oppskrift med banan?:)


Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en hel haug med bananer jeg skulle brukt opp... noen som har forslag til hva jeg kan lage?? og helst en oppskrift med det:) er så kjedelig å måtte kaste alt sammen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk www.detsoteliv.no :) Masse deilige oppskrifter :)

Skrevet

takk for tips! masse godt her!! det blir nok en banankake på meg i morgen, kanskje med sjokolade! mmm=)

Skrevet

smoothies?:) tror det ligger oppskrifter på frukt.no

 

eller hva med stekte bananer til is? kjempegodt! ha litt smør i en panne, sammen me sukker. stek banene til de har fått farge, og er blitt myke. kjempegodt! (best når de nytes varme)

Skrevet

Jeg prøvde denne i dag (fått den av en her inne tidligere), falt i smak her i gården i alle fall:

 

BANANKAKE

150 g margarin

2 dl sukker

2 egg

4dl hvetemel

1 ts kanel

2 modne bananer

1 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

50 g grovhakkede valnøtter

100 g grovhakket kokesjokolade

 

Rør smør og sukker hvitt. Rør så inn egg, mel og krydder. Bananene moses godt og has i til slutt sammen med valnøtter og sjokolade.

 

1 liters form, gjerne rund, godt smurt. Stekes i ca. 45 min. på 175 grader. Avkjøles i formen.

 

Skrevet

takk jenter! i dag har jeg altså laget både smoothie og stekte bananer med is til - kjempe godt!!!

i morgen blir det banankaken din entil!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...