Gå til innhold

1 million i samlet inntekt.... Er ikke det ganske "normalt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en diskusjon her...;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror snittlønn for fulltidsarbeidende er 400 000 ca. Så 1 mill ligger litt over snittet, men må vel fortsatt karakteriseres som normalt. Hvis en er student eller jobber redusert, stiller selvsagt saken seg annerledes.

Skrevet

Det er litt over gjennomsnittet, men innenfor normalen jo. Gjennomsnittet for samlet inntekt er vel på ca 800 000 - 850 000 kr tror jeg. Vi har snakket litt med banken den siste tiden pga lån osv til husbyggning og ligger, eller kommer til å ligge på, ca 950 000 kr samlet når vi skal begynne med lånet, og det definerer i hvertfall banken som over gjennomsnittelig bra inntekt.

Skrevet

Er vel over gjennomsnittet tror jeg. Er ikke gjennomsnittslønnen i Norge mellom 350 og 400 tusen tro?

Vi tjener litt under millionen, men kjenner flere som tjener over også. Jeg vet ikke eksakt hva vennene våre tjener, men når f.eks en sykepleier er gift med en mann i litt ansvarsfull jobb blir vel lønna omtrent der?

Skrevet

Det er over gjennomsnittet.

I hvert fall når man er ung og nyetablert. Jeg som førskolelærer i styrerstilling og min kjæreste som barneverspedagog med godt betalt tjener ikke det tilsammen en gang. da har vi forholdsvis ok utdannelser og jobber. I storbyene er det vel høyere betalt da.

Gjest thricane
Skrevet

i 2007 var gjennomsnitt lønn i privat sektor 420 000.

så hvis man legger til at offentlig sektor har lavere lønn og ikke alle jobber fulltid, så er nok samlet inntekt et stykke under 840 000 kr.

lønnsfest i 2008, kan jo legge på litt der da.

ikke akkurat nøyaktig tall, men en pekepinne.

så en mill er et godt stykke over gjennomsnitt, men om begge jobber i privat sektor og fulltid, så kan man komme opp i den summen.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Tror ikke det er normalt nei....

Vi tjener bra begge tom men har da litt igjen før vi er der liksom....

Skrevet

en mill i samlet inntekt er IKKE normalen nei..

500-600 000 samlet er mer normalen

Skrevet

Tror vi ligger ganske på normalen.

Og vi har vel ca 750 000 - 800 000

Skrevet

500 -600 000 er godt under normalen.

Om dere går inn på ssb så finner en fort oversikt over gjennomsnittsinntekt, og jeg mener gjennomsnittet ligger på rundt 800 000 - 850 000 kr i året for to voksne i full jobb. Sikkert en del som trekker godt opp og noen som trekker ned også, men dette er faktisk snittet.

Skrevet

ok hvis det er under normalen, så lever vi godt under normalen, og de fleste jeg kjenner også godt under normalen.

Skrevet

Tror det normale er mellom 700 og 800 tusen, hvis begge er i full jobb.

Skrevet

Hvis dere ser på inntekten for par med hjemmeboende barn er det en del over gjennomsnittet hvis det bare dreier seg om lønnsinntekten. Om dere regner med barnetrygd, renteinnekter, kontantstøtte, sosialstøtte, bostøtte osv er det ganske på gjennomsnittet.

Hvis dere ser på hvor store inntekter en gjennomsnittshusholdning i Norge har er 1.000.000,- langt over gjennomsnottet. Det gjennomsnittet ligger ikke på mer enn omtrent halvparten.

Skrevet

Gjennomsnittsinntekten for nordmenn var i 2008 222 950,- kr (brutto), så 1 mill i samlet brutto inntekt er langt over gjennomsnittet, og jeg vil også driste meg til å si en god del over normalen.

Skrevet

Opss..var visst litt rask..skulle føye til at "så en gjennomsnittlig samlet inntekt for to i full jobb vil være ca 450 000,- kr. Ikke rundt 800 000 som Alva mente.

Men mulig det finnes andre kilder som mener den er så høy som det? Jeg syntes ssb.no var håpløs å søke på, så jeg googlet, og hegnar.no kom opp med disse 222 950,- kr i gjennomsnittslønn pr mann.

Skrevet

Det må vel være en del over normalen det vel? Ingen jeg kjenner har den inntekten til sammen i allefall.

Skrevet

tror neppe det er normalt å ha så høy inntekt for 2 personer så sant de ikke er adv eller noe som er høyere !

jeg kjenner ingen som har 1 mill i inntekt!

Skrevet

Gjennonsnittlig inntekt tror jeg betyder at alle telles med: lønnsmottakere, arbeidsledige, pensjonister, studenter, folk som jobber deltid... så da blir jo gjennomsnittet en del lavere en hvis du bare regner med folk i full jobb.

Fra Ssb:

* Inntekt er et videre begrep enn lønn. Foruten lønn fra arbeid inngår blant annet kapitalinntekter og overføringer som bostøtte, barnetrygd, arbeidsledighetstrygd, pensjoner fra folketrygden og sosialhjelp med videre.

* Lønn slik vi måler det er begrenset til å omfatte kontante godtgjørelser for utført arbeid fra arbeidsgiver til arbeidstaker. Omfatter derfor ikke naturalytelser, forsikringer, pensjonsordninger, trekkfrie utgiftsordninger og lignende.

Også fra Ssb: Gjennomsnittlig månedslønn for alle lønnsmottakere var 34 200 kroner i 2008

Så ganget med 12 blir en årsløn ca. 410000 (er ikke sikker på hvordan det er med ferie penger...) og da er alle lønnsmottakere med også dem der jobber deltid, så for en i full jobb blir det sikkert højere, og 1 million for 2 er da ikke så langt over normalen.

Skrevet

Gjennomsnittlig månedslønn i Norge i 2008 uavhengig av kjønn og alder var i overkant av 34.000,-. Ergo vil et gjennomsnittlig par tjene ca 820.000,- i året.

Men her spiller også alder, bosted og ikke minst kjønn inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...