Gå til innhold

Hvilke grense har du for å ta paracet ol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spesielt som gravid.

Jeg prøve rå unngå det i det lengste. Har tatt noen få ganger når det har vært for ille i bekkenet (4-5 ganger i hele svangerskapet kanskje), men lurer på om jeg kanskje er for streng med meg selv?

Har så utrolig vondt i hode og merker jeg begynner å bli småsprø av det nå. Har hvilt meg lenge nå, drikker mye vann, får frisk luft inn osv, men hodepinen har vært nærmest kronisk i over hal vannenuke nå :-/ Vet at den antagelig kommer av økende BT og blir fulgt opp på dette med 2 kontroller pr uke nå. Er det ok å ta noen paracet i dag og evt i morgen, eller bør jeg prøve å la være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg hodepine tar jeg det nokså raskt, mest i frykt for at det skal gli over i mer migreneliknende greier og da er dagen(e) totalt ødelagt - blir helt amøbe når noe er galt med hodet mitt. Er jeg gravid tar jeg det bare om det forventes noe spesielt av meg - som gravid har jeg bodd på sofaen uansett, hehe. Smerter sånn ellers tar jeg ikke paracet/ibux for og tar det bare mot feber dersom jeg ikke "kan" være syk.

I ditt tilfelle ville jeg tatt paracet - den "skader" vel ikke barnet uansett, gjør den?

Skrevet

Jeg vet ikke, men vil jo ikke tro det. Er jo liten dose og ikke noe jeg pleier å kose meg med til dagen liksom ;-) Tror ejg tar to stykk jeg da. Skal hente minstemann nå straks og det krysser seg foran øynene mine nå, føler meg ikke helt som verdens beste sjåfør når det trykker slik.

Skrevet

Jeg hadde nok tatt et påar i ditt tilfelle, ja. Bare man ikke spiser pille straks man får bitelitt vondt, er det ikke farlig med paracet.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om jeg er gravid kan jeg fint ta moderate mengder paracet når det trengs. Har ikke noe problem med å la det gli over dersom jeg kun har meg selv og tenke på, men det begynner å bli noen år siden det var mulig :)

Til daglig tar jeg 4gram paracet, 4 gram ibux, og litt ymse av tramadol og pinex forte! Så jeg skal vel ikke kaste den steinen så hardt.... (men det er nødvendig altså!!)

Skrevet

Når jeg først får vondt i hodet får jeg VELDIG vondt i hodet og da må jeg bare ta paracet for ikke klikke helt. Hater hodepine :(

Får innimellom muring i knotten også, men det overser jeg med en hvil og et par glass mat, ev litt mat om det er lenge siden jeg har spist.

Har hittil i svangerskapet (snart tre mnd) ikke tatt paracet, men har heldougvis ikke hatt vondt i hodet heller.

Husker ikke om eller hvor mange jeg tok under svangerskapet forrige gang.

Skrevet

Slurvefeil ser jeg, skal stå MURRING, et par glass VANN og HELDIGVIS :)

Skrevet

Hei :)

Jeg fikk beskjed av fødselslegen på fredrikstad, at det er bedre å ta paracet enn å gå å ha veldig vondt. For det påvirker babyen, og det er bedre å ta 2 med en gang, enn å ta 1 også ta en til 2 timer senere :)

Skrevet

Pracet er ikke farlig. Jeg brukte det gjennom hele svangerskapet. Det er ibux man skal styre unna. Jeg fikk i alle fall beskjed om det av min fastlege da jeg klaget over hodepinen. (hadde MYE vondt i hodet i svangerskapet).

Fra Felleskatalogen:

Graviditet og amming.

Lang erfaring med bruk av Paracet under graviditet har ikke vist skadelige effekter. Rådfør deg likevel med lege før bruk av Paracet dersom du er gravid

Jeg ville brukt paracet. Mange bruker for LITE smertestillende. I noen tilfelle kan faktisk kroppen lage kroniske smerter fordi de ikke ble godt smertestilt i akuttfasen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...