Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Eller dehydrerer den som noen kaller det.. Jeg får ikke dette til, den blir bare svidd. Men steker først kjøttsausen til den er helt tørr (alt vannet har fordampet) og så griller den halvparten av tiden i ovnen. Syns ikke dette har blitt noen suksess selv om jeg vet restauranter gjør det på den måten.. Den skal jo være tørr, ikke flytende. Tips?
Tweak Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Har aldri hatt noe trøbbel med det... Kjøttsausen er ikke for tykk, men heller ikke tynn når jeg synes den er klar. Ostesausen er tykkere enn vanlig hvitsaus, men det er jo fremdeles flytende. Kanskje tipset er å ikke bruke så mye kjøtt og ostesaus mellom lagene? Og det med at lasagnen blir svidd før den er ferdig; min mor hadde et lite triks med å legge aluminumfolie over lasagneformen når osten var passe gylden, funker som bare det :-)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Lasagne skal ikke være tørr, men fast. Om du har fått tørr på en restaurant er det for at den er laget på forhånd. Fryst i porsjonsstykker og varmet i minkroen. Du tror sikkert ikke den er laget der og da? Tykk kjøttsaus og ostesaus og ikke mer mellom lagene enn at du kan dekke platene i ett tynt lag. Stekes i ovnen på 200 grader i ca. 45-50 min. Hilsen kokk.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Har jobbet på restaurant der vi lagde lasagnen enten kvelden i forveien eller på formiddagen. Den "setter seg" ganske godt når den får noen timer i kjøleskapet før steking, og smaker ihvertfall bedre enn om den har vært frossen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå