JC:-) Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Det har blitt påvist E-coli i drikkevannet vårt, har ikke drukket av det siden fredag, men bakterien kan jo ha liget lenge før den ble oppdaget vil jeg tro. Synes det er litt ekkelt da siden jeg går på de siste dager igjen til termin.... Heldigvis skal jeg til legen i morgen, så får jeg høre hva han vil si om det. Det er værre hvis lillegutt imagen blir syk enn meg...
Nangiliama Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 E-coli er "bare" tarmbakterier, og det finnes antakeligvis litt av i drikkevannet til enhver tid. Det som har skjedd hos dere vil jeg tro er at nivået av e-coli ahr blitt for høyt i forhold til hva som er regnet som ok. Så vidt jeg vet kan ikke knøttet bli noe påvirket av dette. Hvis du hadde blitt dårlig, hadde du fått skikkelig dirarè, så tror ikke du skal bekymre deg noe særlig:) Vi får i oss e-coli støtt og stadig gjennom at folk er dårlige med håndhygiene og slikt.. Det er feks ofte e-coli på tastaturet, og når jeg da eter snop mens jeg sitter her får jeg sikkert i meg litt e-coli i samma slengen.. Det jeg vil fram til er at e-coli i seg selv ikke er en livsfarlig bakterie, men den kan gi skikkelig skikkelig ille diarè som kan være farlig for småbarn og syke mennesker dersom de får i seg store nok megder..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå