Gå til innhold

Er det noen her som jogger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan forløper en løpetur seg for dere? Starter dere å løpe med en gang. Jogger dere hele tiden eller går dere innimellom? HVor lange økter har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jogger, men da helst på skogssti, skogsvei. Jogger lett fra starten, minst mulig pauser, men går i raskt tempo om stigningen er bratt. Prøver å jogge 2-3 ganger i uka, ca 40 min. Deilig:)

Skrevet

Hm, ja det var ikke så ulikt meg når jeg løper. Men jeg trener meg litt opp til et mindre mosjonsløp, og de to jeg skal delta sammen med tror jeg er en del sprekere enn meg....Det er 5 uker igjen, så jeg skal øke både tempo, varighet og hyppighet.

Har inntrykk av at mange av de sprekeste (har 2 superspreke nabodamer) løper hele tiden, at de løper en del fortere enn meg og i tillegg også løper i motbakkene. :-(

Jeg prøver også å holde ut så lenge som mulig når det går oppover, men så voldsomt lenge om gangen orker jeg ikke holde på i motbakkene uten å sette ned til rask gangfart.

Skrevet

Jeg løper som regel mellom 5 og 7 km.

Løper fra begynnelsen. Går aldri.Løper mest på asfalt og grus men tenker på å finne med en skogsrute.

Nå om våren og sommeren går det mest i sykling for minn del, men ellers løper jeg vel ca 3 ganger i uka

Skrevet

OK, og hvor lang tid bruker du på de kilometrene sånn cirka? Er det flatt eller har du motbakker også?

Skrevet

Hei!

Jeg løper en del, skla delta på halvmaraton om noen måneder.

Gi blaffen i de spreke nabodamene og sett deg selv et mål på dette mosjonsløpet. Skal du bare gjennomføre eller skal du prøve å løpe innen en viss tid?

Du bør trene 3 ganger i uka (løpe altså), ev en av de gangene kan være ennen type kondisjonstrening, men man blir god på det man gjør. Merk deg en løype som er lett kupert og jogg/ gå denne. sett seg så et mål å gjennomføre samme løype raskere for hver uke. Trenger ikke å være mer enn 1-2 min raskere. Det betyr at du for hver uke må pushe deg litt hardere. Og må du gå litt i de bratteste bakkene, ja da kompenserer du med å løpe litt fortere i et ennet parti. Husk, det er lov å gå innimellom(ifølge Grete Waitz)

Lykke til!

Skrevet

Takk for gode råd. Og lykke til med halvmaratonet.

Skrevet

Løper en 5 km på et sted mellom 20 og 25 min. rekorden er 20.55. Ganske flat løype

Skrevet

Jeg jogger hele veien - holder vel et noe lunde jevnt tempo hele veien, men starter litt roligere enn jeg avslutter. Økter på 30-40 min. Pga sykdom er det en stund siden jeg jogget sist, men jeg gleder meg til å begynne på an igjen;o)

Skrevet

Og ja - er endel motbakker. Slakere i begynnelsen og ganske mange bakker på slutten. Løper på asfalt, skulle trengt tatt funnet meg en skogsløype...mannen løper mest på grus/i skogen, så de finnes her også;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...