Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 5. august 2009 #27 Skrevet 5. august 2009 Koppen kan likevel sitte lengre enn en tampong..det er også vanlig at man finner ut at man ikke blør akkurat så mye som man trodde..med kopp kan du se nøyaktig hvor mye du blør. Praktisk å følge med på det hvis det er noenlunde det samme blødningsmønsteret hver mnd..da vet du når du burde tømme. Greit å ha et truseinnlegg / lite bind i tillegg hvis du blør veldig mye. Dere andre som bruker, har dere merket noe forskjell på menssmerter?? Jeg har alltid hatt veldig sterke smerter, fått smertestillende på resept og bare ligget første dagen, men det har blitt mye bedre etter jeg begynte med mooncupen! hmm..lurer på hvorfor:-) Men deilig da.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #28 Skrevet 5. august 2009 Det skulle visst være gunstig å bruke hvis en blør mye har jeg lest
*1+1=2 små* Skrevet 5. august 2009 #29 Skrevet 5. august 2009 de fleste som bruker den har sagt at de blør MINDRE når de bruker den! Jeg blødde MYE mindre og jeg har pleid å bruke de stooore bindene(nattbind) om dagen..... jeg har også opplevd å ha mye mye mindre vondt pga menskoppen:) Poenget er jo at folk må gjøre som de vil men jeg har anbefalt dette til mine veninner og de som har prøvd nekter å gå tilbake til bind/tampong:) Den er ikke veldig stor og grunnen til at det er forskjellige str. til de som ahr fått barn og de som ikke har fått barn er str. på begeret. litt større for de som har fått barn. Det er ikke vanskeligere eller eklere enn å sette inn en tampong.og det lukter IKKE mens..det er digg!
Gjest amandine Skrevet 5. august 2009 #30 Skrevet 5. august 2009 Da har jeg endelig bestilt! Har tenkt på det en stund, men måtte gå noen runder med meg selv he he nå gleder jeg meg! Og har fått et par rabattkoder, så om noen vil ha får de sende meg en PM:)
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 5. august 2009 #31 Skrevet 5. august 2009 hvor mye koster en sånn en?
*1+1=2 små* Skrevet 5. august 2009 #32 Skrevet 5. august 2009 kommer litt an på kursen men jeg tror jeg betalte 250kr.... litt forskjellig pris avhengig av hvilken av de du kjøper...jeg har mooncup og den var etter hva jeg husker den billigste!(kjøpte via nettet fra england..er billiger enn å kjøpe fra norske aktører) Prisen var inkl frakt!
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 5. august 2009 #33 Skrevet 5. august 2009 Det var ikke ille. Kanskje jeg skal prøve den. Har mensensmerter som gjør at jeg er dårlig i en uke. Blør like mye nå som rett etter fødselen ( som er 4 mnd og en uke siden).
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #34 Skrevet 5. august 2009 Jeg betalte totalt 344,- kr for Mooncup da jeg bestillte på krusedull.net.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #35 Skrevet 5. august 2009 Dere som sier at dere blør mindre med mooncup enn med bind/tamponger, her er grunnen: De fleste vanlige (komerse) bind og tampongmerkene tilsetter et stoff som gjør at man blør mer, slik at de seller mer. Bind og tamponger kjøpt på helsekost o.l. har vanligvis ikke dette tilsatt.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #37 Skrevet 5. august 2009 Jeg syns den ser så stor ut. Er redd jeg ikke få plass til en sånn under. Har lyst til å prøve, men syns den ser så skremmende ut..he he. Er så dritlei av bind og tampong.
*1+1=2 små* Skrevet 5. august 2009 #38 Skrevet 5. august 2009 hehe den så større ut på bilder enn hva den faktisk var i virkeligheten.....ja den er jo større enn en tampong men du må jo brette den før du setter den inn også åpner den seg når du har satt den inn. For å ta den ut må du bare klemme den sammen nederst for å få bort vakuumet også er det kjempe lett å få den ut:) Jeg er rett og slett super fornøyd fordi jeg har pleid å ha så utrolig vondt når jeg hadde mensen selv om jeg gikk på p-piller.....blødde masse og var ubrukelig i 1 uke. Når jeg kjøpte den tenkte jeg slik: det er 250kr og hvis det ikke funker så har jeg kasta bort 250kr men hvis det funker har ejg spart vanvittig med penger i lengden.(du kan bruke den i hvertfall i 5 år)
januar-jenta Skrevet 5. august 2009 #39 Skrevet 5. august 2009 Jeg ble så inspirert av å lese om denne nye oppfinnelsen...så nå har jeg bestillt meg en:) På mooncup sine hjemmesider for 20 pund. Også koster det 2 pund for frakt, så tilsammen 22 pund! Ca 250 kr. Gleder meg til den kommer;)
*1+1=2 små* Skrevet 5. august 2009 #40 Skrevet 5. august 2009 hehe den er nok desverre ikke så ny den oppfinnelsen, men det er først i de siste årene at folk har fått opp øyne for det:) JEg har vist om det i flere år men på en måte ikke turt også ble jeg gravid så da var det ikke noe vits med det første;)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #41 Skrevet 5. august 2009 Jeg tror jeg har lyst til å prøve. Så på videon fra youtube som en hadde lagt inn lengre oppe. Jeg blør veldig mye de 2-3 første dagene, men så minker det. Høres mer behagelig ut enn tampong. Hm...må tenke mer over dette 13.54
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #42 Skrevet 5. august 2009 Kjøper man månedens cup på www.ladycup.eu så koster den under 200 kr!:-) Har god erfaring med menskopp (eller damebeger som jeg liker å kalle det).
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #43 Skrevet 5. august 2009 ??? hvilket stoff tilsettes? Hører vel ikke på greip å tilsette sånt! Ulovlig.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #45 Skrevet 5. august 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Menskopp
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 5. august 2009 #46 Skrevet 5. august 2009 Dytter opp igjen jeg, det var jo flere koppetråder her nå;-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2009 #48 Skrevet 5. august 2009 Hva om man har spiral? kan man bruke det da?
Gjest Skrevet 5. august 2009 #50 Skrevet 5. august 2009 Eg elsker min lunette som eg bestilte hos bleieboden! Mindre mens, mindre smerter og utrolig fantastisk! http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=235 Her er den vanlege lunette http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=340 Her er ein blå variant http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=241 Eg har kjøpt slike desinfiserande serviettar for å bruke når eg er på farta. http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=238 Heime bruker eg denne såpa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå