Gå til innhold

Må bare tipse dere om menskopp! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

www.krusedull.net/krusedull/viewitem.php?id=36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg rynka lit tpå nesa først, men etter å ha lest litt så virka den jo ganske lur. Har du testet?

Lurer litt på str A og B. Jeg hadde full åpning , kunn pressrier igjen da det ble akuutt KS, blir i tvil om hvilken str jeg skal ha da. Babyn kom jo ikke ut gjennom fødselskanaøen, men hadde jo full åpning )om det er det som teller...)

Skrevet

Ja, samme her :-) Fant ut av dette i går og bestillte en i dag, så jeg har ikke prøvd ennå. Du må sikkert ha A du da?

Og kan godt skjønne at dette er blitt dysset ned best mulig av de som ønsker å selge bind og tamponger. ;-)

HI

Skrevet

Tror jeg kommer til å være livredd for å ikke få den ut igjen jeg...

Skrevet

Tror det går bra :) Hvis det blir vakuum så er det sikkert bare å stikke en finger opp langs siden på den. Den skal ikke stikkes langt inn heller da.

Skrevet

Leste at hele greia skal være inni kroppen... Virker jo smart, må kanskje prøve...

Skrevet

Jeg har kjøpt, gleder meg til å prøve. Haha :P

Skrevet

Virker jo greit hvis man tilgang til do med vask, men det er jo ofte man ikke har det. På offentlige toaletter skal man da ta den ut, liste seg ut til vasken og krysse fingrene for at ingen ser deg, og at du ikke får blod i trusa mens du skyller den i vasken? Eller på campingtur, som de så fint reklamerer med?

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Velkommen etter, det er genialt;) Offentlige steder, bare til å ha med en flaske med vann og skylle over toalettet.

Skrevet

jeg har sånn: http://www.mooncup.co.uk/

er heeelt gullende fantastisk bra ting å bruke. Fikk bare brukt det 2 ganger før jeg ble gravid, men er glad jeg slipper å gå tilbake til bind og tamponger!

Det er IKKE vanskelig å få ut, man må bare øve bittelitt hjemme.

Siste anonym: nei det du KAN gjøre er å ha med en vannflaske og bare skylle den i doen ELLER du kan sette den tilbake og vaske den når du kommer hjem. :) Samme på camping....

Man trenger jo faktisk ikke tømme den ofte, det er jo ingen regler sånn som med tamponger.....jeg blør MYE men klarte ikke å fylle den opp på 5-6 timer.

miljøvennlig og billig:)

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

jeg har også mooncup, slår et slag for den!

Skrevet

Anonym 14:57; man kan kjøpe våtserivietter osv for å rengjøre den om man ikke har tilgang på vask og slikt.

Skrevet

miljøvennlig - Greit!

Praktisk - Neppe!

Skrevet

Miljøvennlig - ja, helt enig.

Praktisk - veldig!

For det første så må den tømmes mye sjeldnere enn man må bytte bind og tamponger. Og hvor må du for å bytte bind eller tampong - jo, på do, og det må du for å tømme mooncupen (det er det jeg har) også. Bare ikke så ofte.

Du slipper å engste deg for lekkasjer og flekker på tøyet (det kan kreve litt trening for å få satt den riktig inn så det blir helt tett), du trenger ikke å bekymre deg for lukt (det lukterr mye verre av tamponger) og du trenger bare en liten pakke med vaskeservietter i veska så du får vasket fingrene etter å ha tømt den og satt den inn igjen, og det må du jo også etter å ha skiftet bind/tampong.

Du slipper problematikken med bading når du har mensen, for her er det ingen trå som suger vann opp til tampongen, og de aller fleste vil fint kunne være en hel dag på stranda uten å måtte tømme den.

Jeg bytter aldri tilbake igjen.

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jo, det er uhyre praktisk, og det hadde du også syntes:)

Jeg glemmer at jeg har mensen de andre dagene enn den første, da trenger jeg bare å tømme morgen og kveld..og det har hjulpet på menssmertene også av en grunn.

Skrevet

Det virker da utrolig uhygienisk??? Bare skylle den og sette den inn igjen? Æsj?!

Og bruke samme greia i flere år? Nei fy faen, ekleste jeg har hørt på lenge.

Skrevet

hvorfor er det en str for de som har født, og en for de som ikke har det?

Skrevet

Den skal kokes før du bruker den, og i slutten av hver mensperiode.

I en kjele man har kjøpt KUN til bruk for menskoppen. Den blir derfor sterilisert.

Syns ikke det er særlig uhygenisk.

Dessuten kan man kjøpe såpe som er beregna på å vaske koppen med ;-)

Skrevet

Hva om man lener seg tilbake i sofan, legger seg flat på ryggen... Helles mensenblodet ut av koppen og innover i skjeden igjen da?

Skrevet

Kan renne litt fram og tilbake, men det renner jo ikke ut om kopper er sann inn korrekt og det ikke er for mye blod der, så det går helt greit.

Skrevet

hmm virker intresannt. men hvor stor er den egentlig? er det ikke litt ekkelt og putte den opp i skjeden og hvordan er det når man tar den ut?? (den lange ttuten skal vel være lengst ut?).

Skrevet

Her er noen linker med info da, får litt inntrykk av størrelsen der:

www.youtube.com/watch?v=FaZJVOHdGsw

www.youtube.com/watch?v=d12NcWGEnrM&feature=related

Gjest ✿biss med twins✿
Skrevet

Jepp..videoene er akkurat de samme, så trenger ikke trykke inn på alle da;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...