Gå til innhold

Hei! Flere som er med / har vært med i vektklubb.no? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare vært med i 2 dager, så jeg er helt fersk. Men er bare så gira akkurat nå, teller kalorier og trener og står på. Noen erfaringer? NÅR vil jeg miste piffen? Og er dette lett å gjennomføre i lengden? VIRKER det? He he, det gjør vel det, men vil bare høre erfaringer her inne :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

Jeg meldte meg inn i vektklubben for 6 uker siden, og har hittil gått ned 5 kg. Har ikke mista piffen enda ihvertfall, og er kjempegira til jeg skal bgynne på grete roede-kurs 24 august:)

Før jeg meldte meg på,spiste jeg 12-1400 kcalorier om dagen og skjønte IKKE hvorfor jeg ikke gikk ned i vekt. I dag har jeg et kcalori-inntak på rundt 2000 som er riktig for meg og mitt aktivitetsnivå, og går ned 0,7-1kg i uka. kjempefornøyd=D

Skrevet

Det funker som bare det!

Skrevet

Jøss, der kan man se, du måtte faktisk spise flere kalorier for å gå ned i vekt? Godt at man får veiledning, ikke alt man kan vite :-) Jeg fikk vite at jeg spiste nesten 1000 kalorier for MYE hver dag, jeg da....Har nå gått to dager og spist akkurat det jeg skal spise, og det går overraskende bra. Trodde det skulle bli hardt å kutte 1000 kalorier, men so far so good :-)

Skrevet

for min del, måtte jeg spise mere ja:) Kroppen trenger energi for å klare å brenne bort kiloene. Så det jeg gjør i dag er å spise riktig, og trille en god tur med vogna hver dag=) 1000 kalorier er mye å kutte ja. Du er flink, må jeg si som har fått til det! men en kan fortsatt spise seg god og mett sålenge en spiser sunt!:) Føler jeg ikke gjør noe annet enn å spise:p Så alt av dietter og slankekurer er long gone.. her er det vektklubben som gjelder;)

Skrevet

jeg også har vært medlem. Gikk ned 7 kilo, var målet mitt så er strålende fornøyd:) Overraskende enkelt også! Man blir veldig bevisst på hva man kan kutte ned på og slikt, man "sparer" f eks mange kalorier på å bytte til lightprodukter og drikke vann eller light saft ol.

Du som sier du gikk ned når du spiste mer må ha surret med str på porsjoner eller bare trent mye mer, for det sier jo seg selv at man ikke går ned av å spise mer. Man går ned når man forbrenner mer enn man spiser.. enkel matte det.. mulig du har økt treningen og mattinntaket samtidig, men om du fortsatt hadde ligget på 1400 og trent like mye vil du jo gå ned fortere..

Skrevet

hei.

Jeg har begynt min andre uke, og så langt gått ned 2.5 kg. Veldig artig å se at det går an- og dette uten å gjøre noe annet enn å forandre litt på matvaner :) Er og kjempegira, og gleder meg til å se resultater :D

Ligger på daglig inntak på 1460 kcal :)

Skrevet

Hei igjen:)

det er meg du sikter til anonym over..

at jeg MÅ ha surret med porsjoner eller trent mer nå enn før? vel, det har jeg da ikke.

Jeg har akkurat samme ruta jeg har trilla hver dag i 6 mnd.En 1,5-timers "power-walk" Før spiste jeg frokost,lunsj og middag..ikke noe sunt akkurat. men ifølge grete roede låg jeg på rundt 1400 kal. daglig. noterte ned alt jeg spiste..

Og nå trener jeg ikke noe mer enn før, men spiser mye sunnere, og myye oftere=flere kalorier. Så kroppen min er ikke på sparebluss lenger, men jeg gir kroppen næring til fettforbrenning.Blir det for lite mat så går det tregt med vektnedgang over tid fordi kroppen nekter å gi fra seg fettet.

Mitt daglige energiforbruk ligger på rundt 2700kalorier.(regner ut hvilestoffskiftet+trimpoeng, som du sikkert vet siden du har fulgt vektklubben). Grete roede anbefaler å trekke fra 5-800kalorier for å få et sunt vekttap.

For meg funka det kjempebra å bytte til et kosthold med 2000kalorier om dagen

Du går ikke ned i vekt når du spiser for lite, kroppen trenger jo næring.

Det er bare slik det er- veldig rart men det har funket kjempe bra for meg og tusenvis av andre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...