Gå til innhold

Fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk låne film av jordmor i går om fødsel. Har akkurat sett den, og nå merker jeg at jeg gruer meg til fødsel allerede, selv om det er 15 uker igjen. Flere som gruer seg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:-) Ingenting å grue seg for..... :-) Vel... jeg o gruer meg litt! For det gjør jo vond som fa..... :-)

men du kan trøste deg med det at når den tid kommer er du mest sannsynlig så "lei" og har bare lyst til å møte den lille, at du ikke tenker på det vi skal gjennomgå av smerter ol. :-)

Og husk at ingen fødsel er lik, samt at vi er flere flergangsfødene her inne!! Så jeg er nok ikke alene med å si at smerten er ABSOLUTT vært smerten!!! :-)

Skrevet

Da jeg gikk gravid med første hadde jeg bestemt meg for å ikke grue meg. Jeg hadde hørt både skrekkhistorier og solkinnshistorier. Nettopp derfor bestemte jeg meg for ikke å grue meg. Det er umulig å forutsi hvordan din fødsel vil bli. Du vet ikke hvordan det er/blir derfor kan du ikke vite hva du gruer deg til. Var slik jeg tenkte. Jeg gledet meg enormt etterhvert. Spent på hvordan det kom til å være.

Jeg hadde sett for meg den værst tenkelige smerten som finnes, men at smerten er der av en grunn. Du har ikke vondt på en dum måte, som f.eks når du slår deg. Det er smerte som fører til noe. En helt annen type smerte. Når fødselen startet var jeg helt rolig, også under fødselen var jeg helt avslappet. Jeg hadde en utrolig lett fødsel. Jeg tror det var mye pga jeg var så avslappet. Jeg lot bare riene komme. Det er bare å puste så gjør kroppen resten.

Jeg kan med hånden på hjertet og kors på halsen si at det slettes ikke var den værste smerten jeg har opplevd. Så langt i fra. Det var vondt, men ikke verre enn vondt. Sikkert lett for meg å si som hadde styrtfødsel. Er sikkert verre for de som har rier i 30 timer men styrfødsler er svært intense. Men jeg hadde gjort det 100000000000 ganger til. Det var virkelig ikke helt forjævlig vondt.

Men dette oppleves forskjellig. Noen opplever fødselen som det vondeste noensinne mens andre opplever den nærmest smertefri. Men det er nok helt normalt å grue seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...