Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Og vil helst ha sykemelding i frykt for å bli smittet på arbeidsplassen. Unngår dere handlesentre,festivaler,reiser o.l. også? Må le litt av lillesøstera mi på 15 og vennene som vil at skolen skal stenge for de er jo livredde for å bli smittet! Samtidig har dem ingen betenkeligheter med å dra på konserter og reise til land der det er mer utbredt enn i Norge. Nå ble nettopp en på jobben min sykemeldt fordi han fryktet han var smittet. Han tregnte ikke å dra ned på legekontoret engang for å bli undersøkt. Fikk bare beskjed om å komme å hente sykemeldignen når han var god igjen,siden det forståelig nok ikke måtte smittes på legekontoret..Sier ikke at han ikke er syk,men dette hørtes utrolig lettvint ut..
Cat.68 Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Jeg er ikke redd svineinfluensan, og det eneste man kan gjøre for å unngå smitte er å ta vanlige forhåndsregler som vaske hender ofte, og kanskje sprite de mer en man ellers ville gjort, ikke hoste eller nyse rett ut og unngå store folkemengder på små arenaer. Men jeg tenker mye på den siden jeg har risikogrupper veldig nært meg. Både på arbeidet og hjemme. Dvs jeg må være ekstra påpasselig over hvordan jeg selv mår slik at jeg så tidlig som mulig kan skjerme meg hvis JEG skulle bli smittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå