Gå til innhold

trenger noen gode råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som begynte å lekke melk i uke 25? jeg har begynt og lekke masse, synes dette er veldig tidlig, når skal man egentlig starte og lekke?? og hva kan jeg gjøre?? pompe og fryse ned melka?? er helt gjennomsiktig og..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det ma du ikke gjore, dette er bare en prove som brystene gjor. Ikke stimuler da kan du ende opp med mer produksjon , og den melken som kommer na er ikke nyttig for barnet. Melken som barnet trenger blir satt i gang av hormoner som utloses ved fodsel. Helt normalt a lekke litt i denne perioden.

Skrevet

Jeg har ikke hatt dette problemet, jeg pleier ikke å få noe melk før etter fødselen. (Har heller litt motsatt problem; når jeg slutter å amme blir det aldri helt tomt, kan klemme ut litt melk flere ÅR etterpå! Det SLUTTER ikke før jeg blir gravid igjen faktisk)

Jeg synes ikke at du skal begynne å pumpe deg; det vil vel stimulere melkeproduksjonen enda mer. Når du har født vil nok melken endre seg litt og bli ekstra næringsrik, det er dét babyen trenger til å begynne med. Du vil forhåpentligvis produsere rikelig nok med melk da, så du trenger ikke noe "lager" allerede nå (dessuten er det vel begrenset holdbarhet selv i fryser).

Du bør vel investere i ammeinnlegg allerede nå, for å ta imot lekkasjer.

Skrevet

men synes jeg lekker så utrolig mye, lå på siden i går når jeg skulle legge meg, i løpet av null komma niks var jeg blaut på hele arma, man kunne se alle dråpene pluss at det var en stor flekk i senga, mått sove med ammeinnlegg i natt og den var gjennomvåt etter noen timer..

Skrevet

men synes jeg lekker så utrolig mye, lå på siden i går når jeg skulle legge meg, i løpet av null komma niks var jeg blaut på hele arma, man kunne se alle dråpene pluss at det var en stor flekk i senga, mått sove med ammeinnlegg i natt og den var gjennomvåt etter noen timer..

Skrevet

Bare sorg for a holde deg torr pa brystene sa ikke du blir sar. Det gar nok over etter noen dager hvis du ikke tukler med det.

Skrevet

da skal jeg prøve på det=)

Skrevet

ja pass for all del på å IKKE stimulere brystvortene dine. Om du rører dem så stimulerer du dem og setter igang oxytocinhormonet som bare vil sette igang økt melkeproduksjon og kan føre til enda mere lekkasje... Det kan hende at du kan klare å bremse lekkinga med å knyte noe stramt rundt noen dager. Det skal helpe om man vil stoppe produksjonen... Men pass på å lufte avogtil så du ikke blir sår da. Bytt ammeinnlegg ofte. Brystbetennelse er lettere å få for dem som lekker, så bare pass på å holde det sånn høvelig rent der;) Ring ammehjelpen for flere råd.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...