Gå til innhold

PLIS svar meg fort. ang vokse smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på4 har hatt vondt i benet,kneet i hele natt og fortsatt litt nå selvom han har ståttopp. han vil i barnehagen, men bør jeg heller ringe legen?? er bare i det ene benet og.

hva gjør jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter slet masse med dette og det er ikke noe legen får gjort. Du kan gi han en Ibux. Det hjalp min datter. Jeg har sittet mange timer om natta og massert bena hennes også. Det hjelper.

Skrevet

Klarer han å tråkke på det og gå på det, så send han i barnehagen, men si fra. Så kan de evt se det an å ringe deg ;O)

Når jeg hadde vokse smerter så satt de i leggene og knerne på begge beina samtidig.

Skrevet

Han klarer ikke stå på det ene benet ser jeg, og får nesten ikke skiftet på han uten at han gråter.så han blir hjemme.

Men lurer liksom på om jeg bør ringe legen,burde det ikke gått over etter natten??Gav han en stikkpille nå ihvertfall, så får vi se litt utover kanskje,

takk for svar :)

Skrevet

hadde voksesmerter i beina i hele oppveksten.... (enda så kort jeg er...)

"Medisinen" var et varmt bad (så varmt som du tør uten å skolde ungen). Det funket! (våknet ofte med beina oppunder magen uten å kunne rette dem ut. Ble puttet i badekaret med pysjen på før de fikk tatt av meg den etterhvert - husker det enda...)

Skrevet

Voksesmerter sitter typisk i begge bena og er smerter som opptrer (kun, tror jeg) på natten. Har lest et sted at dersom de kun opptrer i det ene benet så bør man kontakte lege for vurdering av om det kan være noe annet. Hvis det er så vondt at han ikke kan stå på benet kan det kanskje være en vridning?

Skrevet

Hei!

Æ ville ringt legen bare for å høre? Voksesmerta e tortur rett og slett, huske sjøl kor ufattelig ondt d gjore, å særlig på natta.

En kald klut mot beinan brukt hjelpe ørlite hos mæ ihvertfall :-)

Go bedring til gutten din!! Syns så synd i han :-(

Skrevet

Voksesmerter kommer som regel på ettermiddag/kveld eller natt og går som regel over i løpet av 30 min. Smerten sitter som regel i legg eller lår og barnet halter ikke , men bealster benet vanlig............

Så det høres ikke ut som voksesmerter det gutten din har i og med at han halter.

Sjekket det hos legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...