Gå til innhold

Når det er snakk om penger her.. sparing...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen form for sparetiltak hver mnd? Hvor mye klarer dere å spare da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kommer barnetrygden inn på en egen konto, så den merker vi i grunn ikke at vi sparer. Vi setter også av litt ekstra på ulike sparekontoer, så totalt sett sparer vi vel mellom 4-6000kr i mnd. Grunnen til at vi sparer dette er fordi jeg skal gå hjemme i ulønnet perm/med kun deltidsjobb en periode. Synes også det er greit å ha litt i bakhånd sånn i tilfelle.

Skrevet

Ja, på en måte. Vi betaler inn ca 3000 kr mer på lånet pr mnd enn vi må, og så prøver vi å sette av ca 1000-4000 kr i tillegg til "små" utgifter i forbindelse med husbyggingen.

Skrevet

Ja, sparer fast i aksjefond både til oss selv og til frøkna. I tillegg betaler vi litt ekstra på lånet hver mnd nå når renta er så lav, samt at vi setter inn på konto det som er igjen etter regninger og "brukepenger".

Sparer totalt sett alt mellom 3500- 6000,- pr mnd.

Skrevet

Vi betaler full pott til BSU (drøyt 1600 kroner) hver mnd (hver), 500 i pensjonssparing hver, barnetrygden til ungene (til dem), og reservekontoen (til uventede utgifter) øker med ujevne mellomrom alt etter hva vi har "til overs".

Skrevet

Vi sparer rundt 2000 på spara konto i måneden og 1000 kr på hver av barna, sattt av på egene sparekontoer som er dems.

så ca 4000 til sammen i måneden, noen ganger mer.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Min mann sparer 1250 hver mnd på BSU, jeg har brukt min for flere år siden, man den var da ferdig oppspart.

I tillegg sparer vi 200 på jenta sin konto.

Sparte mye mere før, men nå er jeg i ulønnet permisjon så vi bruker av de pangene vi har spart tidligere!

Skrevet

Vi voksne sparer på BSU og 500 kr hver på fond. Når barnetrygda kommer får gutta 250 i fond og 250 på sparekonto, så sparer ca halve barnetrygda.

Jeg har ganske faste utgifter, mens mannen min har variable. Han setter tilside litt når det er en måned med lite utgifter. Jeg betaler litt ekstra inn på studielånet og akkurat nå setter jeg tilside 3000 hver måned for å kunne være lenger hjemme med minstemann.

Skrevet

Akkurat nå svært lite, men 2000 i mnd. har mannen min i fast trekk som går til fond og aksjer med et svært langsiktig mål.

Skrevet

Her er det bare 300kr mnd som blir spart fast.

Nå er det litt oppussing som står for tur så nå blir pengene vi har tilovers hver mnd satt av til det. Så lite sparing, men har litt spart opp fra tidligere. Men det er satt slik at det er litt styr for å få det ut.

Skrevet

Ja, sparer i aksjefond. Investerer etterhvert der det er lønnsomt. Har ulike fond vi "sparer" i. Behøver ikke nødvendigvis sette av penger der hver mnd, men spekulerer en del i allerede investerte fond\aksjer. Det som er igjen etter lønningene blir etterhvert satt inn der mannen ( som er eksperten) mener det er mest lønnsomt.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

ja også har mannen sparing på pensjonsfond. Tror det er 500 i mnd.

Skrevet

Fyller opp BSU maks beløp hver januar med penger jeg har spart året før. Når jeg får lønn tar jeg alt som var igjen på brukskontoen og overfører til sparekonto. Det er minst 7000 hver måned, men som regel rundt 9-10 000,-

Skrevet

Jeg fordeler inntektene alltid på 3kontoer.

8000 til regningskonto

4000 på brukskonto

og 12000 på sparekonto.

Da er vi en 1åring og en voksen.

Skrevet

Vi sparte ca 4000,- siste året før jeg gikk ut i permisjon og det året jeg var i permisjon. Sparepengene gjorde det slik at jeg kunne ta 1 år ulønnet perm. for å være hjemme med lillegutt.

Begynt i jobb igjen nå og skal prøve spare samme sum ca.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...