Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #1 Skrevet 4. august 2009 Noen som har gått på svangerskapskurs? Hva synest dere om det, var det noe å lære eller tror dere det hadde gått like bra uten?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 Hei...det er jo veldig opp og ned fra person til person. Vi var iallefall på svangerskapskurs og selv om det var ting vi kunne tenke oss selv eller skjønnte at sånn var det jo selvfølgelig så var det et par aha-opplevelser for våres del allikevel. Hos oss fikk vi et kompendie med de viktigste tingene i forhold til svangerskap osv,fikk vite hvordan faren bør oppføre seg i forbindelse med visse ting så han ikke tror at du fint kan gjøre alt alene....han kan godt hjelpe til osv. Vi fikk se hvilke forskjellige typer fødsler som fantes av hva vi kunne velge og mange kom med masse spørsmål ang forskjellige ting som kanskje noen hadde tenkt på men ikke alle og da fikk vi svar på det fra JM også. Etter et par dager var vi å skulle få omvisning på sykehuset..og hun viste oss de forskjellige metodene for hjelpmidler i forbindelse med fødsel hva slags metoder man kunne bruke osv. For våres del var det veldig greit for hos oss fikk vi iallefall en del info om ting som mange spør om her inne og som bekymrer de i forbindelse med forskjelllige ting.For meg gjorde det meg iallefall mye tryggere på ting om hva jeg skal velge av hjelpemidler og mer trygg i forbindelse med det som skjer før svangerskapet så slipper jeg kanskje å bli så bekymret for diverse ting. Jeg tror disse kursene er veldig forskjellige også fra sted til sted,men jeg syns for oss så fikk vi mye fin info. Men som sagt,det er jo opp til hver enkelt :-)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 Jeg er veldig glad vi gikk, jeg lærte ikke så mye nytt, men det gjorde mannen min! Det ble plutselig veldig virkelig for han også hva som var nært forestående Så ja, anbefales
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #4 Skrevet 4. august 2009 Jeg blir alenemor og har ikke noen bf og dele gleden med.. Er redd det kommer til å bli ¨negativt¨ for meg, i og med at jeg savner veeeldig å ha en bf her.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #6 Skrevet 4. august 2009 Hei! Er jeg som er anonym rett over her. På det kurset jeg var på var det også en kommende alenemor, og hun ga uttrykk for at det var positivt for henne, endelig fikk hun møte noen som var like opptatt av fødsel og svangerskap som henne, hyggelig å møte likesinnede iblant også Lykke til uansett hva du velger! Klem
Anonym bruker Skrevet 4. august 2009 #7 Skrevet 4. august 2009 jeg var alene på kurset, og det gikk helt fint ta med deg en venninne da vel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå