Gå til innhold

ei veninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei veinne av meg har en liten en på 8 mnd, hun hadde ikke noe og drikke hjemme(brus,saft og slikt) men hun hadde noen cider og øl, hun sier hun ikke klarer og drikke vann da brekker hun seg til hun spyr.

så i steden tog hun seg en øl og cider i kveld. ungen var hjemme og sov.

Er jo greit og ta seg en øl eller to på en kveld fordi om unga er hjemme, men på en mandags kveld... Hadde dere gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, hvorfor ikke??

Fordi det var mandag og ikke lørdag?

Tatt meg 2 glass med vin i kveld jeg :)

Ser IKKE problemet overhodet

Skrevet

Fortalt henne at det bare er lov å drikke på fredag eller lørdag, det står i Noregs lover.

Skrevet

Altså mandag eller torsdag samme det.Jeg kunne tatt meg en.

Men hvis jeg var hjemme alene. Aldri. For man vet aldri om det skjer noe så man må ut å kjøre.

Skrevet

Ja, jeg gjør det nå;)

Hva er problemet med at det er mandag og ikke lørdag?

Skrevet

PS! I Norge finnes det taxi over hele landet. Bare til informasjon, for de som ser ut til å ikke vite det.

Skrevet

HI her.

Hvorfor egentligt sitte og drikke midt i ukedagene? det kan vel holdes til helger....

Skrevet

Jeg la faktisk en hel flaske musserende vin i kjøleskapet i sted jeg, fordi jeg har ferie og hadde lyst på, samme for meg hvilken ukedag det er.

Den ble dog liggende, kanskje i morgen.

Hvorfor skal du bry deg med at hun tar seg EN cider og EN øl liksom!? Og det på en mandag.

Bruker hun kanskje ikke Reimadress på ungen heller?! *panikk*

Skrevet

Hehe, så norsk at jeg kjenner jeg får bitte bitte litt fnatt!

Er uansett ikke midt i uka ;) er begynnelsen av uka.

Og tror dette må være tull...er jo pokker meg ikke å "sitte å drikke" om man tar seg en pils eller 2 eller et par glass vin!!!

Skrevet

Dessuten har oftest de som kan ta seg en eller to øl på en tirsdag et sunnere forhold til alkohol enn "helgefyll" entusiastene...

Et sunt forhold til alkohol mener jeg er alfa og omega.

Skrevet

Hehe, så norsk at jeg kjenner jeg får bitte bitte litt fnatt!

Er uansett ikke midt i uka ;) er begynnelsen av uka.

Og tror dette må være tull...er jo pokker meg ikke å "sitte å drikke" om man tar seg en pils eller 2 eller et par glass vin!!!

Skrevet

Dette er faktisk sant, hun kan gjøre dette stortsett hver kveld. Hun sitter og unnskylder seg med at hun ikke hadde noe annet og drikke og hun kan ikke dra ut noen plass da hun er alene med ungen.

Og av og til kan hun drikke mer enn en øl og en cider.

Skrevet

Men DET skrev du ikke i hovedinnlegget gjorde du vel?

Hver dag er ikke et sunt forhold til alkohol, og i hvertfall ikke dersom det er mer.

Dersom hun vet hun går tom for drikke så fort så kanskje hun skal begynne å kjøpe med seg litt mer eller kanskje rett og slett kjøpe ei flaske med saft til å ha i bakhånd.

Skrevet

Mente at det ikke kunne være sant at du lager en big deal ut av at hun tar seg et par på kvelden "midt i uken"

Ikke at hun faktisk gjør det, det har jeg ikke noe problem med, dine holdninger jeg reagerer på :)

Skrevet

Jeg har heller ikke problem med og ta en cider eller øl midt i uka, bare for og slappe av og kose meg;)

hilsen HI

Skrevet

Det skulle være med i innlegge. så etter på at det ikke kom det, (pleier og komme borti mouse paden og da hende det noe går vekk)

Skrevet

Ser ikke problemet med å ta seg noen glass når ungen sover...

Hver dag er vel noe annet da...

Skrevet

Skjønner henne godt siden hun var tørst, jeg hadde en periode selv der jeg brakk meg av rent vann, så da hadde jeg gått for cider i stedet hvis det var det eneste jeg hadde, evt vanna ut cideren for å få nok drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...