MissAntrop Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Jenta mi på 2 år og 4 mnd hoster en del, men stort sett kun på natta. Hun våkner ikke av det, men jeg vil tro at hun får en urolig søvn. I kveld sa hun også at hun hadde vondt i halsen, men hun spiser og drikker godt og har ikke feber. Hun har hostet i 4-5 dager nå. Bør jeg ta henne til lege selv om hun ikke har feber?
siggen2 Skrevet 4. august 2009 #2 Skrevet 4. august 2009 kanskje det er noe som kalles refluks-det har min jente hatt-er noe som åpner seg i halsen når hun ligger nede-hun fikk noe brusetabletter som hjalp veldig:) det er noe de har kommet fram til i det senere,isteden for å si at alle har astma.....sjekk det kanskje?
Nutti og Leonora + 2 huleboere Skrevet 4. august 2009 #3 Skrevet 4. august 2009 jenta vår hostet også mye om natten, men det viste seg rett og slett å være fordi vi hadde varmekabler på i soverommet hennes. luftetn i rommet blir veldig tørr av varmekabler. Etter vi sluttet å bruke de, forsvant hosten. Noen reagerer også på laminat, spesiellt allergikere med støvallergi.Dette har også vært et problem hos våprt andre barn og min mann, så vi måtte bytte til parkettgulv i alle rom. reflux er forresten lukkemuskelen mellom magesekken og spiserøret som ikke fungerer som den skal, dette kan føre til at magesyre flyter opp i spiserøret når man legger seg ned. Dette er meget ubehagelig, men i utgangspunktet fører det ikke til hoste ( jeg har selv denne diagnosen og har hatt det nå i ti år..). det kan derimot føre til hoste om man får magesyren ned i pusterøret, altså som om man setter noe i halsen, men dette er heller uvanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå