Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at de fleste har murringer/sammentrekninger på kvelden før det evt eskalerer utover natta og ender opp i fødsel.. Det jeg lurer på er om noen av dere som har født før har opplevd å sovne som vanlig(helt uten tegn på forestående fødsel..) og så plutselig våkne med rier/start på fødsel? Sånn nesten utifra det blå.. :)

Litt rart formulert spørsmål kanskje,Men håper dere kommer med noen erfaringer eller historier :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke historien, men mamma gjorde det! Husker heller ikke om det var meg eller broren min (elelr begge?), siden vi begge er født om morgenen, men det var rett fra en god natts søvn og i fødsel :)

Ikke sånn at hun fødte i sengen, da, men det gikk fryktelig fort! Vi er født ca klokka ni om morgenen begge to.

Skrevet

åå,så spennende! Dette gjør det litt ekstra spennende å legge seg om kveldene kjenner jeg :)

Skrevet

Jeg gikk å la meg en Lørdags kveld ca kl 01.15 lå i senga å trodde jeg hadde kynnere/murring, da samboer kom å la seg ca 25min senere lurte han på hvorfor jeg lå på ryggen.... noe jeg aldri gjorde i løpet av hele sv.skapet. Vel sa jeg... det er bare magen som strammer seg litt, men vi bare snur oss å sover, så går det over. I det jeg holdt på å sovne sa det bare klikk, jeg hoppa ut av senga i rekord fart å sa..... jeg tisser ikke, lover deg. Det bare fossa ut av foster vann, gjett om det stod KAOS i panna på samboer da.

Kom inn på sykehuset kl 02.30 og hadde da 4cm åpning, ungen var ute kl 05.28

Så jeg hadde ingen anelse på forhånd at jeg var igang med fødsel den kvelden :o)

Gleder meg til neste unge :P da kommer det til å gå enda raskere sa jordmor, men da vet jeg på forhånd hva som kan være i vente. En fantastik opplevelse, men var litt i sjokk di første timene.

Skrevet

Med nr 2 hadde jeg litt mer sterke kynnere enn vanlig dagen før jeg fødte, men la meg og sovnet uten noen rier/kynnere. Våknet i 4-5 tiden på morningen, og da startet riene så smått.

Skrevet

Med min første skjønte jeg ingenting da jeg våknet halv åtte om morgenen med mine første rier.

14 dager før termin også, det ventet ingen.

Hadde ingen kynnere eller tegn i forveien

Skrevet

Hei! Jeg er bare "innom" her av og til, hører ikke til her lenger for gutten min er født men liker å lese om fødsler rett og slett, er så fantastisk når en liten kommer til verden :-)

Kan fortelle om min 2. fødsel. Var ute på handel med storebror 16 dager før termin, kjente ingenting da jeg la meg, våknet av et "klikk" kl 0500 da jeg løftet det ene benet, vannet gikk. Ingen rier, var på sykehuset kl 0700 (fordi forrige fødsel gikk kjapt) fortsatt ingen smerter men hadde litt rier, kl 1000 ble jeg undersøkt av lege da hjertelyden til lillemann var litt høy, hun konstaterte 4 cm åpning (fik litt sjokk da det faktisk ikke gjorde vondt i det hele tatt!). Kl. 1030 kjente jeg litt men først i 1130 tiden gjorde det skikkelig vondt. Lillemann var ute kl 1250. Drømmefødsel :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...