Gå til innhold

Dere som har hatt en grei fødsel med nr 1.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det verre med nr 2 da?

Jeg hadde en ganske grei fødsel med nr 1. Hadde vondt i 6 timer og alt gikk etter boka. Vondt og intenst var det selvfølelig, men tenker at siden det var en drømme fødsel som mange sier så vil fødsel nr 2 være vondt ?

For det er jo som regel fødsel nr 1 som er "verst", og siden jeg da fikk en fin fødsel med nr 1, da får jeg kanskje en "verst" fødsel med nr 2 ?

Hva har dere opplevd? Vet det er en nesten identisk tråd her inne, men lurer på om det blir omvendt om fødsel nr 1 er bra? Også nr 2 "verst"?

I stedet for omvendt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødsel nummer en var en etter boka fødsel. Fødsel nummer to var kjappere men mye vondere og mer dramatisk. Men det var pga størrelsen på ungen og skuldrene. Hadde ungen vært gj.snittelig hadde nok fødselen blitt kjappere og bedre enn den første.

Skrevet

Fødsel nr en kjente jeg at det var noe på gang ca to døgn, men absolutt ikke vondt. Var 1 1/2 t på sykehuset og han var ute. Fødsel nr 2 kjente jeg overhodet ingenting før vannet gikk kl 5 om morgenen, kom på sykehuset kl 7 og ble sjekket kl 10 (da kjente jeg små mensmurringer) hadde da 4 cm åpning! Kl 1250 var han ute. Intenst vondt den siste timen men nesten ingen smerter før det; så alt i alt kjappere med andre mann.

Skrevet

Første fødsel varte 3.5 time - var rask, uten komplikasjoner men helt klar vond.

Andre fødsel gikk først vannet, så bygget riene seg opp, og så tok det 45 minutter fra vi kom inn på sykehuset med 5 cm åpning til barnet var ute :) Det var en sinnsyk fin drømmefødsel. Riene var intense, men hadde nok regnet mede at fødselen skulle vare noen timer. En halv time med intense rier og plutselig er ungen på tur ut, hadde jeg visst det er og da så skulle jeg faktisk ha nytet hvert sekund :) Er den råeste opplevelsen jeg har vært med på :)

Skrevet

Nei, nr. 2 var ennå bedre. Kunne godt tenke med å føde en gang i uka (dersom jeg slapp renselsen) større adrenalinkikk finnes vel ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...