millere Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Blir bekymret jeg. Føler meg uggen i kroppen, tett neste, sløv i blikket og dere vet...Ikke i form. Jeg tar aldri tabeletter og er for at feberen skal herje seg ferdig. Nå har jeg ikke feber enda tror jeg, men føler den er på vei... Hva skal jeg passe meg for mtp svineinfluensa? Hvis feberen går veldig opp??
findus1 Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Ring legevakta og hør! Greit å sjekke med dem ang. febernedsettende hvis du har feber. Mener å huske fra en plass at det er bedre med febernedsettende for gravide enn ikke pga. overoppvarming, greit med en tlf.! Lykke til!
gizmo78♥ har fått baby:-) Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Jeg hadde villet ringt lege/legevakt og fått sjekket det...da får du tamiflu som forebyggende tror jeg. Vet feber ikke er bra, men det er vel helst tidlig i svangerskapet? Huff...ekkelt med den svineinfluensaen og alt media skremmer med. God bedring:-)
VinterSol+2 Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 så lenge du er frisk ellers, skal ikke influensa eller svineinfluensa i utgangspunktet være noe farlig for deg. Men dersom du får høy feber, skal du ta febernedsettende pga overoppheting.Litt feber tåler du, men du skal ikke la den bli så høy som du ville gjort ellers. Ut over det, så skal du pleie deg selv godt, holde deg tørr og varm, drikke rikelig og spise godt. Og blir du så dårlig i formen at du blir redd, eller blir du veldig usikker, så ringer du føden og hører med dem. Mange blir faktisk syke den siste tiden før fødsel, noen får influensa, andre diare/oppkast. er kroppen som forbereder seg, slimhinner som går litt amokk osv.. god bedring!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Gravide skal ha tamiflu behandling ved influensa symptomer, det står på helsemyndighetene sin side. Det er fordi vi er i en risikogruppe. Spesielt i 2 og 3 trimester. Og så er det viktig å holde feberen nede, paracet er ufarlig for gravide, samt drikke masse væske. Sjekk www.pandemi.no for info, og kontakt lege eller legevakt så fort som mulig, så du får evt kommet igang med tamiflu behandling hvis de mer du skal ha det. Den virker best om en tar de innen 48 timer, så ingen grunn for å vente og se det an :-) Ellers, ta godt vare på deg selv. Dette vil nok sikkert gå helt fint!
Kongeørna Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Husk at forskjellen på influensa og vanlig forkjølelse er at influensaen kommer "som kastet på", mens forkjølelsen kommer krypende. Ofte er dette en måte å skille de to på. Men sikkert ikke dumt å ringe for sikekrhets skyld.
millere Skrevet 4. august 2009 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2009 Har ingen feber nå, men uggen i kroppen. Nesen renner og er tett om hverandre, samt litt trykk/vondt i hodet. Og småsår i halsen. Får ikke sove, er trøtt, men grunnet plagene over ligger jeg bare og vrir meg. Liv i magen da, og det er er fint tegn.
koala Skrevet 4. august 2009 #8 Skrevet 4. august 2009 Høres ut som forkjølelse for meg, er som tidligere nevnt her at influensa kommer brått og med høy feber. Kan være helt fin og så ha 39 i feber en halvtime -time senere. Ta en paracet og litt nesespray og drikk masse vann før du legger deg så får du sikkert sove, god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå