AussieAnette Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Er det flere av damene her inne som styrer økonomien og at gutta får lommepenger hver uke/mnd? Grøss og gru hvis min samboer skulle styrt økonomien.. hehe.
Tøssa Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Lommepenger?øh...han har lønna si...vi setter av en fast sum til regninger, sparekto osv hver måned...ellers greier han å styre pengebruken sin selv gitt
AussieAnette Skrevet 3. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2009 Ja, folk er forskjellige. Er samboer selv som ønsker det sånn, han stoler ikke på seg selv med penger. Så da begynner ikke jeg å krangle med han om det Lommepenger er kanskje et rart ord, men en fast sum per uke på brukskonto da. Fullt mulig vi har et merkelig system, men det funker for oss. Jeg er student og han jobber men har endel gjeld, så da må vi passe på kronene..
blirjegsnartmamma Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 tja på et vis.. han får beholde en viss sum hver mnd, og den skal dekke mat og forbruk osv for begge.. Vi beholder like mye begge to da.. Også går resten til regninger på en konto bare jeg disponerer. Han har såpass mye gjeld at jeg måtte ordne opp.
Tøssa Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 viktigste er at det funker for dere og at begge er fornøyd med ordningen.
AussieAnette Skrevet 3. august 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2009 til 23:10 Måtte/holder på å ordne opp jeg og. Det ser svært så lyst ut nå da, og det er deilig når lille William kommer om 7 uker..
blirjegsnartmamma Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 Her er det ganske mye igjen, men ser at det går nedover på totalbeløpet. Og det er deilig!! Han vil også at jeg skal ha kontroll, og han sier selv at han aldri ville fått ordnet opp hvis det ikke var for meg.. Så da er det jo greit
AussieAnette Skrevet 3. august 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. august 2009 Hehe, artig.. Eller ikke artig at han/dere har mye i gjeld, men at det kunne vært meg som skrev det. Samboer sier akkurat det samme. Vi har av en eller annen grunn klart å få ned 290 000 kr ned til 144 000 kr på 1 år. Har styra så fælt at det nesten er moro å spekulere og finne løsninger på problemene. Nesten så det er moro å betale regninger. Tro det eller ei Skulle selvfølgelig gjerne heller ha satt det på sparekonto, men sånn er det nå ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå