Gå til innhold

Feiring av bursdag i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa fyller år om noen dager, og hun er i barnehagen på selve dagen sin. En annen jente hadde bursdag mens hun var på ferie, og nå har de bestemt at bursdagen til denne jenta skal feires på samme dag som snuppa..

bare meg som synes dette blir litt feil?

Synes jo snuppa kan få ha dagen sin, og få den oppmerksomheten den dagen. Samme med den andre jenta, at hun får en dag hvor de bare feirer henne. De gjør jo ikke så veldig mye ut av denne feiringen at de ikke kan ta det 2 dager.... Har de bursdag på samme dag er det jo en ting, men når det ikke er i samme måned engang. Det er jo mange andre dager å velge mellom, så hvorfor akkurat på snuppa sin dag?

Det henger nok litt igjen hos meg fra jeg selv var barn... bursdagen betydde mye..

Er det bare jeg som er teit her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn måtte også "dele" bursdagsfeiringen sin med en annen, og selv om jeg syns det var kjipt på forhånd, så brydde ikke poden seg i det hele tatt! Han fikk all den oppmerksomheten han skulle og burde få som bursdagsgutt, og storkoste seg :)

Skrevet

Skjønner tanken din, men jenta di får sikkert en super dag allikevel. Så kan dere feire henne "udelt" både før og etter barnehagen;)

Skrevet

Jeg synes også bursdager er veldig viktige, og ville nok tenkt det samme som deg. Men det er ikke sikkert ungene tenker over det i det hele tatt.

Jeg reagerte litt på ettårsdagen til gutten min - ungene får alltid velge varmrett på bursdagen sin (i stedet for at foreldrene tar med kake eller noe sånt) - og han er så glad i fiskekaker så vi ønsket det. Men da jeg kom og henta han på selve dagen, spurte jeg om han hadde spist fiskekake - så hadde han ikke det. For det hadde vært litt travelt, og de hadde ikke tatt seg tid til å lage varmmat men heller bare servert brød. Greit nok når han er ett og ikke skjønner noe av det, men håper virkelig ikke de holder på sånn med bursdager hos de større ungene. Det var en digresjon da...

Skrevet

Man kan ikkje "forlange" at ungane skal få feire bursdagen sin aleine i barnehagen. Da blir det litt mange feiringa i løpet av en mnd.

I guttungen sin barnehage så feira dei alle en dag i slutten av mnd, da tar dei alle som har hatt den mnd:) Men om dei er i barnehagen på dagen sin så får dei gå med krune og kappe på:)

Skrevet

Skjønner at du tenker litt på det, men det går nok så fint så!

Kanskje det bare blir ekstra morro?

Og som hun over sier, kan bli litt mange feiringer hvis alle skal feiers på sin dag.

Skrevet

Jeg synes det hørtes ut som en fin løsning jeg. Hos oss er det likevel såpass mange feiringer at det er fint at de slår sammen noen. Reduserer sukkerspisingen og gir mer tid til andre ting.

Eldste vår har også feiret sammen med andre. Det har vært veldig poppulært.

Skrevet

Ja dere har vel rett.. Nå er bursdagene på hennes avdeling såpass spredt at jeg synes ikke den "unnskyldingen" holder.. om at det blir mange på en gang..

Er vel bare litt hårsår siden de glemte bursdagen hennes i fjor.

Hun fikk bursdagskrone, men jeg ble så skuffet da jeg så den. Har jo sett de andre sine kroner - som var skikkelig fine. Denne var laget i full fart - fordi de hadde glemt det - og det var lett å se. Ikke fikk hun flagg heller som alle de andre fikk..

Hun gleder seg veldig til bursdagen, så hun begynner jo å forstå endel. Har snakket veldig mye om feiringen av de som har hatt bursdag hittil i år..

Jaja, det går nok bra.. vi skal ha 2 besøk til helgen, + en gang neste helg, så hun skal bli bra feiret. Er jo likevel litt spesielt med feiringen i barnehagen.

Takk for innspill:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...