Gå til innhold

Til dere som har flydd med baby...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flydd med datteren min 2 ganger, først da hun var 4 mnd og nå når hun har blitt 8 mnd. Det har vært relative korte turer på 1t15min.

Uansett. Det jeg oppdaget på tilbakereisen på første tur, var at hun pustet veldig rart mens hun sov. Det var 3 raske åndedrag, så hadde hun en pause på 6-7 sekunder. Ble ganske redd, så jeg vekket henne og da pustet hun normalt igjen.

Tenkte ikke noe mer over det, før jeg igjen tar hun med på flytur. Da skjer det samme igjen etter hun har sovnet. Men nå telte jeg pustepausen til 10 sek. Og det var helt regelmessig over lang tid, 3 åndedrag - så 10 sekunders pause.

Har tatt det opp på helsestasjon og hos fastlegen, men ingen har hørt om det før så de kan ikke gi noen forklaring.

Så.. Er det noen av dere som har merket noe lignende? Synes det er utrolig ubehagelig, og vegrer meg for å ta hun med på nye flyturer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det har jeg ikke opplevd, men jeg syns absolutt det er noe legen må ta på alvor!

Det er ikke noe ålreit som mor å oppleve sånt da, stakkar liten :(

Skrevet

Er ikke babyer litt sånn da, puster veldig rolig (virker som de holder pusten) for så å dra inn ordentlig noen ganger. Men hvis du er bekymret, bør jo legen ta deg alvorlig!

Skrevet

Jo kanskje det. Men det som er så påfallende er at det kun skjer oppe i luften. Nede på bakken er alt regelmessig og normalt.

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd spesielt på flytur, men husker at hun var litt sånn "til vanlig" når hun var baby.

Skrevet

Dersom det ikke skjer andre steder enn i fly så må det jo være noe som gjør det.

Har du prøvd å gi nesespray.Kankjse det er øreverk som gjør det?

Kanskje h*n har trange ørekanaler eller no?

Bare en tanke fra min side.

Skrevet

Det kan jo kanskje være noe med trykket i kabinen som påvirker henne på et eller annet vis.

Tror ikke det er ørene, for de sier jo at det da er mest vondt under take-off og landing. Og hun har ikke gitt noe uttrykk for at hun har vondt da.

Skrevet

Hmmm..så rart.

Frøkna vår har flydd 10 ganger,men kun reagert 1 gang.

Hylte fra Portugal og fram til 20 min før landing.Da var hun utslitt stakkars liten.

Gruer meg til neste flytur hvis det skulle skje igjen.

Skrevet

Å heisann, da hadde jeg blitt rimelig stressa. Stakkar lita.

Skrevet

Det kan du si...!

Hjalp ikke så mye at flyvertinnen kom bort å sa at "se nå sover hun,får håpe hun fortsetter med det!"....men det varte bare 15 min.

Trodde de var der for å hjelpe,ikke slenge dritt..

Skrevet

sånn pustet min lille også, ble litt stressa da og drev og våkna han hele tiden, men når jeg tenker tilbake tror jeg nok bare at det var at jeg var mer obs på pustinga hans da en jeg er til vanlig. er jo veldig typisk at babyer her et sånt pustemønster når de sover.

Skrevet

det er ikke sånn da at du oppdager at hun puster litt rart en gang i blandt når dere flyr fordi du ellers ikke sitter og holder henne når hun sover? Det er ganske vanlig for alle mennesker å ha litt apne' perioder i søvne. Spesiellt babyer puster ikke jevnt hele tiden

Og så blir det ofte sånn at man sitter og fokuserer på pusten veldig og henger seg opp i små forandringer? Dette har iallfall jeg opplevd på jobben, foreldre som sitter og omtrent teller hvert åndedrag og nistirrer på overvåkningsutstyret.

hvis både lege og helsesøster ikke ser grunn til bekymring så tror jeg du kan slå deg til ro med at dette er nok kun naturlige variasjoner i hennes pustemønster. Så lenge hun ikke er cyanotisk eller viser andre tegn på surstoffmangel så er hun nok rett og slett helt ok;)

Gjest thricane
Skrevet

har ikke noe fasitsvar, men en tanke som slo meg...

har selv opplevd å få propper i øra hvis jeg eks bader og så kjører bil i veldig oppoverbakke eller nedoverbakke rett etterpå. ikke vonde propper, mer sånn tett i pappen følelse. da blir jeg snodig nok andpusten og får følelsen av å måtte trekke pusten dypt flere ganger i tillegg til at jeg begynner å gjespe. samme følelsen når jeg er tett i nesa, siden jeg til vanlig kun puster med nesa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...