Gå til innhold

Øh. Kall meg gjerne dum, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har enda ikke tenkt på at jeg kan ha svineinfluensa..

Selvom jeg har hostet i omtrent to uker nå - konstant!

Vært slapp, diarè, svimmel...

Dette er vel symptomer på svineinfluensa etter hva jeg har hørt?

Poenget er vel at jeg ikke har feber, og nesen renner ikke.

Slimet som kommer opp fra halsen er grønt - og grønt er vel bakteriefargen?

Diarè har jeg konstant uansett. Av andre ting. Og svimmel er jeg også pga B12 mangel.

Det minner mest om halsebetennelse. Men jeg tørr ikke å reise til legen. Og det er jo rart at ingen andre her hjemme er blitt syke?

Hva mener dere "eksperter"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den der syken du har, har jeg også nettopp hatt. Og barna er ikke blitt syke.

Jeg har også diare alltid, så det symptomet kan jeg ikke si jeg merker. Har ikke hatt feber, heller, men det er jammen sjelden jeg får. Har vel hatt feber 3 ganger på 20 år nå.

Men jeg har hostet(til jeg brekker meg, og ikke har mer luft å hoste med. Tårene triller), hatt VELDIG sår hals, svimmel, slapp, "rar" i kroppen, slim i halsen(bronkiene) som var gulgrønt. Ja, jeg har vært syk, rett og slett. Noe jeg aldri bruker å være.

Legen her har sagt at der går ingenting annet en svineinfluensa nå. Hvertfall ikke her omkring. Men vet mange som har påvist svineinfluensaen her i området. Kanskje var det det jeg hadde? Da var den hvertfall ikke så farlig;)

Skrevet

Høres ut som nevøen min, bare han hadde feber. Ble diagnosert med svineinfluensa, men svigerinnen min instisterte på å få med en resept på antibiotika siden han ofte har halsbetennelse. Og jaggu ble han bedre dagen etter!! Dra til legen, ta en crp, og bli frisk!!

Skrevet

Tror nok du er forkjølet ja. Men du kan ta en telefon til legekontoret slik at de kan vurdere om du skal komme inn. Kanskje du trenger en antibiotika eller kanskje du kun trenger å ta det med ro og drikke god te med honning (honning funker bra på halsen for mange!)

Skrevet

Høres ut som enn bakteriell infeksjon. Kanskje du må ha antibiotika. Gå til legen er ihvertfall noe du bør gjøre- Skjønner ikke helt det med å ikke tørre å gå til legen, du blir jo ikke akkurat sykere av det, samme hva det er.

Skrevet

Var jeg kanskje ikke såå dum likevel?

Jeg er uansett livredd for å dra til legen! Det er jo DER svineinfluensaen er!

Men, jeg hadde halsbetennelse i påsken, og det minner litt om dette. Og jeg har en hel pakke med antibiotika igjen etter det. Hvor farlig er det om jeg tar antibiotikaen uten å snakke med legen først?

Jeg hoster til jeg brekker meg. Til jeg spyr er vel rettere å si:S

Og det er skikkelig tørrhoste på morningen, også utover dagen kommer det mye slim og gugg også:S

Skrevet

Ring legen og hør. Dessuten så tar de ikke inn pasienter med mulig svineinfluensa i de vanlige pasient-tidene. Min nevø måtte møte opp en time før legekontoret åpnet, og ble møtt med full beskyttelsesutstyr både for å beskytte seg selv, og pasientene som kom til å komme senere. De tar ingen unødige sjanser for smitte, så du kan slappe helt av:) Større sjanse for å bli smittet på butikken, eller på kjøpesenteret.

Skrevet

Var til legen med minstemann i morges, og der var bare noen få pensjonister uten synlige tegn til svineinfluensa.

Skrevet

Høres ikke ut som du har influensa hvis ikke du har feber, men sikkert lurt å sjekke. Jeg hadde noe liknende, hostet til jeg kastet opp, helt tett i luftveiene, gul-grønt slim, svimmel og utrolig slapp. dro til legen og sjekket alt, men hun fant ingen ting. Nå har jeg tørr-hostet i tre uker, men begynner omsider å bli bedre. Legen sa det tar lengre tid å bli bedre for oss gravide.. God bedring

Skrevet

Dersom jeg hadde vært slapp, svimmel og hatt diarè i to uker ville jeg selvfølgelig ringt legen. Ikke fordi jeg mistenkte svineinfluensa, for der er faktisk feber et av symptomene som definitivt skal være tilstede. Videre ville jeg vært forsiktig med antibiotika uten at legen foreskriver det, halsbetennelse kan skyldes virus eller bakterier - og en halsbet. virus kan ikke behandles med antibiotika uansett. (Nå er jeg til og med forsiktig med antibiotika NÅR legen foreskriver det, legen er litt slumsete med å gi antibiotika for alt i verden :P )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...