Anonym bruker Skrevet 3. august 2009 #2 Skrevet 3. august 2009 Ja!!! Lager en helt vanlig pizza deig. 3 dl vann, 1 ts salt, 2 ss smør/olje, 1/2 pk. tørrgjær, og ha i mel til passe konsistens. Heves i 20 min. Videre lager jeg pizzasaus selv: 1 løk 1 boks hermetiske tomater 2 dl vann 3 ss tomatpure 2-3 fedd hvitløk 2 ss oregano 1 ss basilikum salt og pepper Stek løk, ha i tomater og tomatpure, ha i vann, hvitløk, og krydder. Kok i 15 min. Dette blir saus til mange pizzaer, så jeg har det i små poser og putter i fryseren. Fyll: Pizzasaus Karbonadedeig stekt med masse hvitløk!!! VIKTIG 1 løk Norvegia ost, revet Paprika Sopp (fersk, stekt) Stekes 200 grader i 15-20 min!! Dette er verdens beste pizza!!!
Himmel og hav Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Denne er knallgod! Bunn (nok til to store firkanta pizzaer): 30 g gjær salt 1,5 dl olje 4,5 dl lunka vann mel til passe deig (ca 600 g) Deigen skal være ganske løs, som tykk grøt. Den trenger ikke å heve før du trykker den ut med litt olje på fingrene. Ha på Dolmios pizzasaus, og et tynt lag med fyll. Mitt favorittfyll er Serranoskinke, fersk champignon, vårløk og grønne oliven med paprikafyll (Figaro). Ha over et tynt lag med Jarlsberg og nyrevet parmesan, og litt pizzakrydder. Stek på 250 eller enda varmere. Beste pizzaen som finnes!
Tweak Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Har en basis kjøtt og tomatsaus som jeg bruker til pizza, spaghetti/pasta og lasagne: 1 pk kjøttdeig 1/2 løk som brunes med kjøttdeigen ca 1 ss tørket "pizzakrydderblanding" eller basilikum og oregano blandes med kjøttet og løken før jeg har oppi 1 boks hermetiske hakkede tomater 1 ss tomatpurè Lar dette putre i panna og smaker til med salt og pepper Men prikken over i'en er de teskjeene med sukker jeg bruker for å balansere smaken. All den tomaten trenger ofte litt sødme. Bikker det over og blir for mye så spruter jeg bare oppi en desj med sitronsprut. Bruker ofte toropose med pizzadeig, for den er god og enkel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå