Gå til innhold

Hva forvente av barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde første dag i barnehagen i dag, alså tilvenning.

Ble møtt av en hyggelig jente som viste oss hvor vi skulle. Deretter kom primærkontakten vår. Hun hilste ikke på oss før det var gått en liten stund. Da satt hun seg bare ned på en barnestol og spurte hva barnet vårt spiste og når hun spiste. Og når hun pleide å sove og hvor lenge hun sov.

Ellers sa hun ingenting. Viste oss ikke rundt eller noe. Hva pleier de å gjøre første dagen egentlig? Jeg måtte grave og spør for å finne ut hvor mange barne det var på avdelingen f.eks. Om de hadde bleieavtale, sovevogner, om jeg måtte ta med grøt/middag eller om hun fikk det.

Ble skuffet..... Har rett og slett ikke lyst å sende henne dit. Er bare 9 mnd gammel på toppen av alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal være mye bedre enn det. den som skal være den som har mest med barnet ditt og gjør for og si det på den måten skal vise rundt og fortelle om avdelingen og hvordan de gjør ting. De pleier også og vise hvor de har lagt spiseplass og slikt til ungen din og hylleplass.

Dette har vertfall jeg vert vandt med når jeg har jobbet i barnahage.

Skrevet

Noen andre viste oss hyllen hennes rett før vi skulle gå. Fortalte ingenting om avdelingen, men fikk spise et måltid sammen med dem siden vi kom når de skulle spise. Dette kom hun frem til etter å ha vært taus i sikkert 10 minutter (foruten om å snakka litt med de andre barna da). Jeg visste jo ikke hva jeg skulle spør om heller egentligt siden dette er første barnet mitt og første gang i barnehagen. Ble bare skuffet. Trodde det skulle bli en positiv opplevelse, og de skulle vise oss rundt og fortelle om hva de gjorde på om dagene osv.

Skrevet

synes også dere burde fått en bedre velkomst enn det der! men for å støtte den ansatte litt, tenk om det erførste gange hun har tilvenning med noe og egentlig ikke er så sikker på hva hun skal gjøre? og ikke minst er veldig nervøs! skal snart ha tilvenning selv for første gang, og må si jeg gruer meg, nettopp pga foreldrene egentlig! det blir liksom så unaturlig hele settingen! Skal se det blir bedre imorgen når hun ser dere for andre gang! tror nok det er viktig å ikke møte henne på en sur måte selv om du gjerne er veldig skuffet over idag! Håper du blir mer fonøyd enn dette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...