Bunnies by night Skrevet 3. august 2009 #1 Skrevet 3. august 2009 Sitter og skal bestille ull til min 17mnd gamle gutt som begynner i barnehage om to uker... hvor mye trenger jeg egentlig? Og ikke minst HVA er lurt å kjøpe?
1 Skrevet 3. august 2009 #3 Skrevet 3. august 2009 Selv bruker jeg stort sett bare ull på jenta mi hele året, med unntak av på sommeren. Det spørs selvsagt hvor ofte du skal bruke det, men selv har jeg ca 8 ullbodyer, 5 ullstrømpebukser, 1-2 heldresser og en krinkelulldress fra janus for å bruke inne på kalde dager. + en del ullsokker. Nå er jeg temmelig en ull-fantast, så du trenger nok ikke så mye som det jeg bruker. Men vil anbefale noen bodyer, strømpebukser, ullsokker og ikke minst en heldress, så du kan ha to lag ull under parkdress, på ekstra kalde dager.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. august 2009 #4 Skrevet 3. august 2009 Som ullfantast så bruker vi MYE ull... Så her har største 6-7 ullgensere (Troll er definitivt den ulla som holder seg best) 5 ullstrømpebukser 3 ull-longser 5 par ulvang sokker 4 Janus Prinsesseull bukser 2 Janus Prinsesseull jakker Til å ha under vinterdressen: Nøstebarn ullfleecejakke med glidelås Nøstebarn ullfleece bukse I tilegg har vi endel hjemmestrikket. Jepp, vi har mye ull... og nå har vi ikke nevnt ullpysjer osv..
alvamamma Skrevet 3. august 2009 #5 Skrevet 3. august 2009 Kommer litt an på hvor ofte du har tenkt å bruke det. Vi bruker ull hver dag gjennom sen høst, vinter og tidlig vår. Da vil jeg si at fire sett langermet trøye el body og strømpebukse el stil longs er et minimum. Ville evnt. begynt med det så kan du jo se hva du trenger etterhvert. Ønske seg litt til jul og f.eks? Hvis du skal bestille på Nøstebarn vil jeg bare si at vi er superfornøyde med de ullribb buksene. De sitter helt etter og gjør at barnet får god beveglighet. Vet at vld. mange er fornøyde med de hele ull fleece dressene også..
alvamamma Skrevet 3. august 2009 #6 Skrevet 3. august 2009 Et tips er også å kjøpe Trysil ullsokker på Europris. De koster 35 kr. pr. par og er veldig gode. Kjenner mange som anbefaler dem..
Gjest Skrevet 3. august 2009 #7 Skrevet 3. august 2009 Et par longs og bodyer/skjorter. Gjerne ullsokker!! Det er et must for hele familien her når vi er ute om senhøsten/vinteren. Ellers så har jeg vært veldig glad i ullfleece under vinterdressen til mine småbarn! Men jeg velger Troll sin dress, og der har de en slik innerdress inkludert. For mange barn er en slik dress så varm at de ikke kan bruke mer enn ullundertøy under! Da er det kanskje litt bortkastet på sett og vis. Tungvindt å ta av klær for å gå ut også?! Jeg ville ikke handlet mer en du må nå, og heller suplert på etterhvert. Jeg har et barn på omtrent samme alder som ikke klarer å få opp temp. om vinteren. Vi får støtte fra nav til å kjøpe ull. Hun bruker ull i alle lag av klær. Evt fleece eller bomullsjoggis på varmere dager. Jeg tror ikke at det er så nødvendig til barn flest. Ullundertøy holder nok lenge. Kanskje ull i ytterdressen. Ikke bra at barn blir for varme heller! En annen ting. Jeg jobber i bhg selv, og er ikke happy for alle de småbarna vi får inn i (trenge) dongeribukser. Kle dem helst i lette klær, som joggedresser. Da er det lett for dem å bevege seg og være med i leken. De med trange klær er de som blir slitne og faller utfor først. Det er opp og ned hele dagene Ned på huk, opp å hente i høyden, rett frem, ut å gå og full fart Hele dagene! Jeg må være så ærlig å legge til at det letter dagene for oss også Det er mye enklere å bytte bleier på de med lette joggebukser enn trange dongeri
Gjest Skrevet 3. august 2009 #8 Skrevet 3. august 2009 Snike meg inn på dinna tråden eg...Eg er også ullfanatiker;P Og skal no til å handle inn til bhgstart og vinteren generelt. Finns det gode nettsider med ullkle? Skriv gjerne ned alle du kjeme på titten på hjørnet :-) to små: ullpysj er genialt!!! Og utruleg deileg...er litt sjalu på småen...vil har slik ullpysj og.. (småen sparkar av seg dyna/legger seg oppå den, og då er det greit med ullpysj, for då blir han ikkje klad, uansett årstid!
Bunnies by night Skrevet 3. august 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2009 Ja, om høsten og vinteren bruker vi mye ull - men i fjor trengte vi jo ikke så mange sett. Nå trenger vi nok litt mer siden han begynner i barnehage:) Takk for tips! Ja, sitter og surfer på nøstebarn -er jo så mye man får lyst på - men lommeboken setter sine grenser;) Forslagene dere kom med hørtes fornuftig ut - tusen takk:)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 3. august 2009 #10 Skrevet 3. august 2009 Her er et par sider: www.ullrik.no www.nostebarn.no www.lillelam.no www.bansull.no www.krabaten.no www.krokofanten.no www.kidsfashion.no www.mammaogmeg.no Småtroll i fanget! : Ungene bruker ullpysj fra nøstebarn og troll. Sinnsykt deilige :-) Jeg må si at jeg vurdere å kjøpe meg en ull/silke nattkjole fra Nøstebarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå